Waarom komt het dat mensen die niet kunnen zingen in een gezamenlijke grote groep wel goed klinken?

Waarom komt het dat mensen die niet kunnen zingen in een gezamenlijke grote groep wel goed klinken als ze gezamenlijk een liedje gaan zingen?? En is hier een bepaalde effect benaming voor?
Als individuen klinken ze slecht maar in een grote groep klinken hun gezang wel goed.

Verwijderde gebruiker
11 maanden geleden
2K
ronron1212
11 maanden geleden
is dat zo ik kan niet goed zingen maar als ik met andere zing klink het nog steeds niet
jc54
11 maanden geleden
Dat mensen in een groep beter kunnen zingen dan alleen, heeft er mee te maken dat ze ondersteuning nodig hebben. Zij horen aan hun eigen stem niet of ze op de juiste toonhoogte zitten, maar als er iemand naast staat wel.
Castle
11 maanden geleden
Is dit wel feitelijk want als je niet kan zingen dan kan dat ook niet in een grote groep. Als een grote groep zingt en iemand heeft de boventoon met een valse stem dan klinkt het ook niet goed.

Geef als eerste antwoord