Hoe meer iemand op je lijkt inhoudelijk, hoe hechter de vriendschap?

Of gaat deze stelling niet op zoals die er nu staat?

Of.. is de vriendschap hechter wanneer je elkaar juist meer aanvult omdat je elkaar dan nodig heb?

Wat is het juiste ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Er is geen juiste. De ene vriendschap is hecht omdat ze in het zelfde pakket /situatie zitten en elkaar daarom goed begrijpen en met elkaar meeleven.

De andere kant is dat twee mensen elkaar aanvullen en daardoor veel aan elkaar hebben en op elkaar bouwen en zich ontwikkelen.

tenminste, zo zie ik het.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Kijk goed wat ik zeg...

I like you, I like you...

I like you, (because) I like you...

Omdat je goede kanten in de ander die jij goed vind passen in jou is die ander je vriend...

Daarom... En daarom alleen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ook een goede rede +1
Het is in ieder geval prettig als je een beetje raakvlak hebt in interesses, maar of je qua karakter op elkaar moet lijken voor een hechte vriendschap, ik denk van niet.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is een onzin hoe meer iemand op je lijkt, hoe hechter de vriendschap.
Vriendschap is hechter wanneer je elkaar juist op nood aanvult omdat je elkaar dan nodig hebt. Dit is juist...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe beter je elkaar kunt aanvullen,hoe hechter de vriendschap.Zo werkt het bij mij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is meer elkaars pijn begrijpen of herkennen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja.Anders erger je je ziek en dan is het uit met de vriendschap.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij heb je allerlei soorten vriendschap. Soms ben je vrienden met iemand die veel op je lijkt en soms is het net heerlijk om naar een vriend te gaan waarvan je weet dat die altijd goeie zin heeft en dat die je gaat opvrolijken.

Het echte "beste vrienden" zijn is meer wat voor je jeugd. Dan wil je graag ergens bij horen, niet alleen zijn en iemand hebben die je begrijpt. Dan kies je ook een leeftijdgenootje.
Ik zelf zoek daar nu niet meer naar, je hebt verschillende vrienden met wie je allemaal andere dingen doet.

De mensen met wie ik het meeste heb, mijn liefste vriendinnen zijn mijn zussen. We kunnen bijna niet meer verschillen van elkaar, maar onze liefde voor elkaar zorgt ervoor dat er nooit iemand tussen ons kan komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben het niet met deze stelling eens. Je hoeft inhoudelijk niet op iemand te lijken om een betere vriendschap te hebben. Sterker nog.... liever niet! Als je teveel op elkaar lijkt heb je eigenlijk steeds minder om over te praten, van mening te wisselen.
Het is wel fijn als je raakvlakken hebt. De meeste vrienden die je hebt ontmoet je ook vaak tijdens een gezamenlijke hobby.
Maar het allerbelangrijkste is dat je vrienden hebt die altijd voor je klaarstaan, ook in moeilijke tijden. En dan doet het inhoudelijk op elkaar lijken er absoluut niet (meer) toe.