Waarom ben je in je hoofd soms een ander persoon dan wie je echt bent?

Ik maak in mijn gedachtes altijd veel sneller beslissingen, en de persoon die ik in mijn hoofd heb is brutaal, spontaan en kan verhalen vertellen zonder te stotteren of woorden verkeerd uit te spreken.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

In je hoofd durf je jezelf te zijn omdat er niemand is die je veroordeeld, vreemd aankijkt, je angstig maakt of aan zou kunnen vallen. In je hoofd ben je alleen en met jezelf. Maar buiten je hoofd hou je rekening met andermans gevoelens, met risico's, met wat je wilt vermijden, wat je graag wilt bereiken etc.etc.

Omdat de mens wel de kunst van zelfbeschouwing toegedicht krijgt maar deze nog altijd niet onder de knie heeft.

Omdat je je aanpast aan de mensen/het milieu waarin je bent en leeft. Je doet je eerder 'normaler' voor en wil ongemerkt doen wat andere mensen willen dat je doet/zegt. Terwijl je eigenlijk als je alleen zou zijn pas echt jezelf bent, en dat blijft wel in je hoofd hangen.

Andersom: Waarom ben je in het dagelijks leven een ander persoon dan dat je echt bent in je hoofd? Je denken is je eigen ik, hoe je communiceert of je gedraagt is afhankelijk van remmingen, schaamtegevoelens, opvoeding, omgevingsfactoren, etc.

Omdat mensen alleen maar zien, wat ze willen zien.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100