Mijn vader zei altijd: Een 100% eerlijk mens heeft haar in zijn handen.
Tot op heden ben ik nog niemand tegengekomen die aan die beschrijving voldoet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Niet!

Je kunt niet uit een groep mensen de betrouwbare types er zo uithalen. Zoiets zie je niet aan de buitenkant.
Daarvoor moet je de persoon veel langer kennen en dan nog.........niemand is 100% betrouwbaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als jij iemand in vertrouwen neemt en echt naar je luistert en er verder objectief mee omgaat. En het verder niet aan de grote klok hangt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die kan je nooit herkennen op korte termijn. Zelfs na langere periodes omgang zijn mensen niet altijd te vertrouwen is mijn ervaring.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eerlijke mensen zijn gemakkelijk te herkennen, het zijn de onbetrouwbaren die je er zo moeilijk tussenuit pikt.
14 jaar geleden
Wat is eerlijk? Wat is betrouwbaar?

Iedereen is eerlijk en betrouwbaar voor zichzelf (bewust of onbewust). Maar is dit dan goed voor jouw?

Er zijn wel mensen die zich volledig inzetten voor een ander. Ook al doen ze dit voor zichzelf, je zou deze mensen best betrouwbaar kunnen noemen.

Hoe herken je die? Door in hun ogen te kijken. Hierin zie je hun ziel. Je moet wel leren om zo te kijken. Maar het kan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet zo snel, daarvoor heb je jaren nodig...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
inderdaad niet, mensen moet je leren kennen en zij jouw dan merk je vanzelf of ze betrouwbaar zijn. 100% eerlijk die ken ik nog niet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zelf denk dat te voelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ogen zeggen genoeg
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Hoe herken je een eerlijk/betrouwbaar mens?"

Men herkent 'eerlijkheid/ betrouwbaarheid'
door de 'ingeving van een sterke intuïtie';

een 'sterke intuïtie' kan immers aanvoelen,
wanneer iemand 'eerlijk/betrouwbaar' is;

helaas heeft niet iedereen een 'sterke intuïtie';

en als men wél een 'sterke intuïtie' heeft,
dan is het maar de vraag
of men op de intuïtie durft te vertrouwen;

bepaalde mensen 'vertrouwen' niet op de intuïtie,
omdat ze daarop 'geen zekerheid' hebben;

ook willen bepaalde mensen soms/ vaak
niet naar hun (sterke) intuïtie luisteren;

bepaalde mensen willen liever wijs worden
door hun 'eigen ervaringen' (eigenwijsheid);

daarom herkennen sommigen/ velen vaak te laat,
dat bepaalde mensen
oneerlijk/onbetrouwbaar (kunnen) zijn...

Toegevoegd na 15 minuten:
ik wil nog wel ff toevoegen,
dat waarschijnlijk niemand
100% oneerlijk/onbetrouwbaar is (of wil zijn)...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet er eigenlijk gewoon van uitgaan dat je niet op de ander hoeft te vertrouwen. vertrouw op jezelf en leg het niet in andermans schoot. Iedere verwachting die je bij de ander neerlegt, bied gelegenheid om teleurgesteld te raken. Daar kan die ander niet eens zoveel aan doen; jij had ten slotte een verwachting.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar zijn psychologische tests voor.
Ook kun je als je een persoon goed observeert redelijk inschatten, leugengedrag toont zich via lichaamstaal.
In een gesprek met mensen kun je letten op consistentie
Door op verschillende manieren in feite de zelfde vraag te stellen kun je kijken wat er bij de beantwoording gebeurt.
Daar kun je echter alleen mee aantonen of iemand overtuigd is over zijn inzicht, het inzicht zelf hoeft echter niet per definitie juist te zijn.
Toch is mij opgevallen dat mensen betrouwbaarder gedrag vertonen als je ze laat merken dat je hun visie als belangrijk beschouwd, ze willen dan het in hun gestelde vertrouwen waar maken en zullen minder geneigd zijn
te gaan liegen.
Hun loon voor de waarheid is immers erkenning (respect).
Dat willen mensen graag, dat hetgeen wat ze zeggen er toe doet.
Dus kun je zelf tot op zekere hoogte door je eigen houding invloed uitoefenen op de eerlijkheid van andere personen , op dat moment.
Door zelf eerlijk en open te zijn kun je dus oneerlijkheid bij je medemens vaak wat reduceren.
Mensenkennis kun je ontwikkelen, dat betekent evenzogoed niet dat je daarmee soms lelijk op je gezicht gaat.
Toch is mijn ervaring dat de meeste mensen betrouwbaar zijn.
Gelukkig maar.