Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe komt t dat je soms ook badend in t zweet of angstig,huilend wakker word

dat je dan eerst bij moet komen van n droom die zo eng of erg was dat je je eerst even van moet acclimatiseren om weer tot de orde van de nacht te komen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
882

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

In dromen kan alles, en je hebt prettige en nare dromen.
Ik denk zelf dat je wakker wordt als en omdàt een droom tè eng of naar is, misschien trekt je geest aan de noodrem, misschien doet je lijf dat omdat je zo zweet, dat weet ik niet precies.
Voor mij geldt wel dat de snelste manier om het op te lossen is: licht aan, zorgen dat je ademhaling normaal wordt, rustig ademhalen, en zodra je je bed uit durft: even rondlopen. Bewegen schudt de laatste restjes van zo'n nare droom van je af, en daarna kun je weer rustig gaan slapen. Als ik te snel ga slapen, dan komt zo'n droom soms gewoon terug.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

dromen zijn vaak verwerkingen van dingen die je meemaakt
onbewust heb je iets niet goed verwerkt en daar ga je over dromen of eng dromen en dan kan je in paniek wakker worden en vraag je je nog af ..heb ik het gedroomd of niet..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Echt balen is dat, je kunt je dan zo rot voelen.
De reden is toch dat je iets heel erg dwars zit,ergens diep in je onderbewustzijn. Of dat je over iets bewust of onbewust heel erg gespannen bent.
Of misschien heb je recent iets naars meegemaakt.
Wat ook nog zou kunnen is het zien van een heel spannende enge film. Dat kan ook onverwachte nare dromen opleveren.
Voor de volgende nacht, hoop ik dat je beter slaapt, succes alvast.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je dromen komen vooral uit je onderbewustzijn en dat onderbewustzijn is de spiegel van je dagelijkse leven, dus kijk je in je dromen even terug naar je dagelijkse leven.
Daar gaat het dus niet helemaal naar wens.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk is het heel simpel, waar je je in het doorgaanse leven heeeel diep van binnen zorgen overmaakt en deze niet wil begrijpen/accepteren..zul je het in dromen uiten...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doordat er in je dromen iets gebeurd waardoor je zo wakker word!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je wakker bent en er gebeurt iets engs of ergs, dan moet je ook eerst even bijkomen. Dat werkt in je dromen precies zo. Dat heeft gewoon even tijd nodig. Als je plotseling wakker wordt, zit je onderbewuste er nog wel midden in en moet de indrukken nog verwerken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar hoe kan t dan dat je met n droom jaren rond kan blijven lopen,dat t zo`n impact heeft gehad op je.n droom van vorig jaar kan ik nog zo navertellen.vooral de enge.niet dat ik ze iedere nacht heb,maar toch...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk omdat je de droom nog niet snapt. Persoonlijk heb ik wel vaker dromen die me lang bij blijven. Soms droom ik dezelfde droom ook vaker dan 1 keer. Tot ik de droom snap, dan is het klaar, dan kan ik het loslaten en droom ik hem ook nooit meer. Als je last hebt van die dromen, probeer ze dan te begrijpen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding