Hoe voelt het houden van gevoel?

Kan je dat gevoel sterk voelen of wordt het op ten duur een normaal gevoel?
Zijn het momenten dat je het even heel sterk voelt?

Voelt het houden van gevoel sterker in de verliefdheidsfase dan daarna?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3K

Het beste antwoord

Het houden van gevoel kenmerkt zich vooral in een ervaring van eenheid... Alles is één in je ervaring... En dat voelt heel goed... Zo zou ik het gevoel omschrijven, eenheid...

Verliefdheid zie ik meer als een ziekte, net als bij een griep pakt het je en als het zijn tijd geduurd heeft, kom je weer tot jezelf terug...

Houden van kent in mijn ogen wel een begin, maar geen einde... Het wordt alsmaar dieper en dieper...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

xtc-tje slikken en je houdt weer van iedereen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat merk je vanzelf wel als je de ware tegenkomt :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het sterke 'houden van' gevoel kan je opeens overvallen. Het blijft niet erg lang (je kunt het niet vasthouden) maar blijft je wel met regelmaat je hele leven overvallen.

Om het te laten komen moet je natuurlijk wel helemaal open staan voor de ander, en in het dagelijkse leven kan dat niet altijd, daarvoor moet er teveel geregeld en gedaan worden.

Ik denk niet dat het gevoel zwakker wordt, eerder sterker omdat je je beter voor de ander leert openstellen, je leert elkaar meer vertrouwen, en voelt je veiliger waardoor je je verder open durft te stellen. En dan kan het gevoel beter stromen, het contact dieper plaats vinden.

Als de relatie goed is en je ontwikkeld samen dan wordt het alleen maar boeiender, spetterender, dieper en overweldigender.

Als je verliefd bent kun je je niet voorstellen dat het nog mooier kan, maar het kan. Het is niet zo de hele dag en nacht als tijdens een verliefdheidsperiode, maar het is in zijn momenten echter, mooier. Het is meer totaal omdat je ook de mindere kanten van je partner meeneemt in het houden van, terwijl je die in een verliefdheid vaak over het hoofd ziet, of überhaupt nog niet kent.

Toegevoegd na 28 minuten:
Het voelt warm, een diepe overal doorheen dringende warmte. Het voelt alsof de deur van je hart open gaat, en de warmte doorstroomt alles.

Meer zoals de warmte van de namiddag zomerzon dan zoals de warmte van de ochtend zon. Het heeft dat zachte van de namiddag zomerzon.

Maar het is natuurlijk meer, dit is slechts een deel van het gevoel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je hersenen

Toegevoegd na 54 seconden:
bron van je gevoel en je zenuwen werken allenn bij lichhamlijk gevoel pijn enzo
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gevoelens veranderen voortdurend, soms wordt het meer, dan wordt het minder, soms ben je het helemaal kwijt. Zo is leven.