Als ik aan iemand denk kom ik hem/haar tegen of wordt gebeld......wat is dit? Zend je iets uit en zo ja hoe ontvangt men dit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
19.3K

Het beste antwoord

Er zijn twee mogelijkheden en twee typen als het gaat om energieen.

De zender en de ontvanger.

De zender is iemand die apert en intensief bezig is met iemand of iets. Met sterke energie, misschien zelfs dwangmatig.

Ben je op die manier met iemand bezig dan is het mogelijk dat je een zender bent.

De ontvanger is een ander type. Die begint zomaar zonder enige aanleiding aan iemand [ bij voorbeeld ] te denken en komt hem of haar dan tegen, krijgt een e-mail of telefoontje etc. De ontvanger is dus spontaan bezig.

De ontvanger zendt dus niets uit, maar wordt benaderd.

Dit geheel roept bij velen sterke angsten op. Je zult dan ook zeker reacties krijgen in de trant van : niks geen zender of ontvanger, alleen maar toeval. Toeval is echter een beetje domme manier van dingen verklaren.

Noem je het toeval dan moet je namelijk weer aannemen dat toeval van alles zou veroorzaken. Daarmee verschuif je dus het probleem naar een anonieme bron en verklaart daarmee niets.

Overigens een leuk experiment. Honden zijn heel gevoelig voor dit soort onuitgesproken uitwisselingen. Geef een hond eens enige tijd een opdracht door er alleen maar sterk aan te denken. Je kunt dan uitzoeken of je een zender bent.

Overigens zenders zijn in de meerderheid. Ontvangers zijn zeldzamer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
iedereen bedankt voor jullie reacties, ik voor mezelf kan me in vele antwoorden vinden, maar de reactie van Boco komt het dichtst bij mijn eigen ideeen. Ik dacht ook al dat er zenders en ontvangers moesten zijn. Ook anderen bevestigen dit met hun antwoorden. Ik weet voor mijzelf dat er "meer is tussen hemel en aarde" en dat onze geest te klein is om dingen te kunnen bevatten, en dat je er voor open moet staan om dit te kunnen/willen zien. vriendelijke groet van mij

Andere antwoorden (13)

Je zendt niks, het is puur toeval...
Maar er wordt wel eens gezegd dat goeie mensen op zijn/haar naam terecht komt.

Of goede mensen, zij komen op de top van woorden...

Toegevoegd na 4 uur:
Dus jij zegt als je aan iemand denkt. Is bijna hetzelfde als je over iemand hebt. En tegelikertijd komt diegene tevoorschijn, of je wordt gebeld door diegene. En nu mijn antwoord; Dus ik bedoel goeie mensen komen vaak tevoorschijn wanneer ergens hun naam wordt gezegd of worden gedacht door een ander. Dus daar komen ze ook meestal ook gelijk tevoorschijn...
Hoop dat ik voldoende hebt uitgelegd. Meer kan ik niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit overkomt iedereen wel eens,en het berust gewoon op toeval.
Als de telefoon gaat dan denk je dat kan die wel eens zijn,en dan is die het toevallig ook nog.
En ik geloof niet dat je dan iets uitzend,maar misschien wil je wel graag dat diegene je belt of dat je hem tegen zou komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In t "gewone" leven zegt men meestal das toeval zeg! Maar je zend wel degelyk iets uit. Een soort "energie" die kan positief of negatief zijn. In jouw geval heb je dus positief of negatief aan iemand gedacht. Energieen pikken dit op en meestal doen ze daar iets mee. Dit is heel simpel en beknopt want kweet nt hoe spiritueel je bent. Hopelijk kun je hier iets mee.grtjs
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geloof niet in toeval.

Ik herken het. En mijn idee hierover is;

Een vorm van het overbrengen van een sterke gedachte, of het aantrekken van een sterke gedachte, telepathie.
Dit is echter alleen vaak zo met personen die je erg na staan of waar je een sterke band mee hebt.

Je vraag; 'hoe ontvangt men dit?'

Alles is energie, dat dus ook.
Lees eens wat over telepathie, dan weet je wat dat inhoudt en begrijp je het ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Coïncidentie, samenloop van omstandigheden... Jij let erg op deze dingen en daarom vallen ze je op...

Er zijn geen zenders en ontvangers... Coïncidentie omdat jij er aandacht aan geeft... En als het zo is, dan zeg jij: Dit is uitgezonden en ontvangen... Maar daarmee is dat niet zo...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In mijn optiek bestaat alles uit een energie. Jij, de planten, dieren, voorwerpen, alles, ook je medemens.
Dit alles is met elkaar verbonden en die alles is een onderdeel van het universum (een groter geheel).

Als jij iets denkt, vraagt, wil, dan stuur jij die gedachten het universum in. Via deze blackbox komt deze uiteindelijk uit bij iemand of iets die jouw gedachten kan beantwoorden. Deze dingen/personen komen dan uiteindelijk op jouw pad en vertellen of doen wat jij hebt gewenst.

Soms direct, soms pas na een periode. Als je dit weet, dan kan je het bewust inzetten, mits je maar puur bent in je doelstelling.

Dit is mijn spirituele antwoord. En zullen ook nuchtere antwoorden komen (PS deze vraag is al eens gesteld). Dit samen zou jouw een beeld kunnen geven welke jouw het meeste aantrekt.
http://www.goeievraag.nl/vraag/bepaalde-mensen-denk-korte-tijd.25502
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit noemt men telephatie. Dit komt vaak voor, maar de mensen zeggen dat het toevallig is maar dat is niet zo. Onze gedachte zijn zo ontzettend krachtig dat ze op elk trillingsniveau invloed hebben.
De zender en de ontvanger zijn zielsverwanten en worden als magneten naar elkaar aangetrokken. Iedereen beschikt hierover, ook al geloof je niet in paranormaal begaafd zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geloof er heilig in. Want dat gebeurd mij heel vaak en dan bij geliefden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, is echt pure toeval of gewoon echte liefde.
de Bijbel spreekt hier ook echt niet over hoor?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is een combinatie van "toeval bestaat niet" (Universele wet) En telepathie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mugje.. ik ben het helemaal met gdanonym eens. Met gedachten kun je vorm geven aan energie.. je creëert.. het is echt net kleien. Ik heb op t net een leuke uitleg daarvan gevonden. In Jip en Janneke, maar daarom niet minder boeiend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onze gedachten invloed hebben op de fysische werkelijkheid en onderzoek wijst uit dat onze gedachtekracht ruimte en tijd overstijgt. Talloze onderzoeken lijken onomstotelijk te bewijzen dat er een voortdurende informatiestroom is tussen alle levende organismen, en wel in twee richtingen. Alle organismen, van bacterie tot mens, communiceren zonder onderbreking op kwantumniveau met elkaar.

Deze niet-aflatende conversatie vormt een handig mechanisme door middel waarvan gedachten fysieke effecten teweeg kunnen brengen. Doelgerichte gedachten lijken zich te manifesteren in de vorm van zowel elektrische als magnetische energie. Alleen al de gedachte volstaat om de neurale instructies op te roepen voor de fysieke uitvoering van een daad.

Zelfs onze huidige geestestoestand heeft invloed op alle levensvormen om ons heen. Onze geest blijft onze omgeving beïnvloeden, ongeacht of we bewust wel of geen intentie uitzenden. Denken is invloed uitoefenen. En dat betekent ook, dat als we bewust proberen iemand anders met onze gedachten te beïnvloeden, we ons wellicht grondig zullen moeten onderzoeken op onze ware gevoelens, om te voorkomen dat we negatieve liefde uitzenden.

(Ik herinner me, dat we vroeger op school ons concentreerden op een meisje dat enkele banken voor ons zat. Sterk dachten we aan haar en na verloop van tijd keerde ze zich om, bloosde en vroeg wat we wilden!).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is niets maar dan ook niets anders dan puur geluk of toeval, tenzij je je het verbeeld en denkt dat je aan iemand denkt en hij of zij daarom belt of tegen komt. Als je elke woensdag naar de markt gaat en daarbij denkt aan de man van drie deuren verderop met dat rare hoedje die ook elke woensdag naar de markt gaat is de kans groot dat je die man tegenkomt ,dit is dan geen toeval meer maar projectie. Doordat jullie beidde naar de markt gaan en je dat onbewust registreert ga je denken aan die man en projecteer je dat je deze toevallig tegenkomt.