Waarom ontwikkelen sommige mensen dezelfde kant op en andere niet?

Vrienden die van elkaar af groeien, maar je heb ook vrienden die naar elkaar meer toe groeien? Hoe kan het dat de ene vriendschap uit elkaar groeit en de andere juist steeds meer en meer naar elkaar toegroeien?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Door dingen die je mee maakt en de verandering in interresses, wisselen én veranderen ook je vriendschappen.
Ik had op school en ook nog jaren daarna een 'beste' vriendin alleen zij werd op haar 19 moeder en had een aantal jaren later 3 kinderen, ik was nog volop aan het studeren en stappen, op zo'n manier groei je uit elkaar als vrienden.
Ook na een scheiding zie je vaak dat mensen vrienden kwijt raken, omdat die vrienden moeten, of denken dat ze moeten, kiezen tussen de partners met wie ze eerder samen bevriend waren.
Maak je als kenissen hetzelfde mee bv je hebt kinderen van dezelfde leeftijd, dan kan je erg naar elkaar toe groeien en kan zich een vriendschap ontwikkelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Iedereen groeit op z’n eigen manier, maakt zijn eigen ontwikkeling door. Soms brengt dat mensen dichter bij elkaar, soms juist niet. Je kan daar wel wat in sturen en proberen met een ander mee te groeien, maar daar moet je dan flink wat energie in stoppen. Of dat het waard is, dat hangt weer af van hoe belangrijk de vriendschap voor je is, en hoe ver je wil gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je noemt het al ontwikkelen, als de ene zich ontwikkeld op een bepaald gebied en de ander minder of anders, dan groei je de kant op waar je mee ontwikkeld. Dat kan een opleiding zijn . Je leert andere mensen kennen, met hen beleef je allerlei succeservaringen. Als je dan met iemand omgaat die nog niet zover is ,neig je toch naar de mensen met wie je ontwikkeld. Neem maar de lagere school na groep 8 dan zie je ook scheidingen van vriendschappen. en gaat ieder zijn weg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ieder persoon verandert gedurende zijn of haar leven. Hoe ouder je wordt hoe meer prikkels je tegen komt. Als kind maak je zelf ook nog geen duidelijke keuzes of vorm je nog geen standpunt. naarmate je ouder wordt ontdek je jezelf als persoon en voel je je uiteraard ook op je gemak bij gelijk gestemde. Zo kan het zijn dat je beste vrienden min of meer kennissen blijven en vage vrienden van vroeger naar je toe groeien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedereen ontwikkelt zich op zijn eigen manier en op die weg die voor hem is gekozen.
Tijdens die ontwikkeling verandert hij en zal hij personen op zijn pad vinden die hij nodig heeft. Sommige daarvan ontwikkelen zich in een soortgelijke richting. De een wat verder dan een ander.
Een ieder gaat zijn eigen weg. Net zoals een drukke stationshal.

Maar iedereen trekt soortgelijke persoon aan die met soortgelijke richtingen bezighouden. Zo heeft iedereen verschillende mensen om zich heen door de jaren heen. Die ontmoetingen zijn goed, en later gaan ze weer verder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen ontwikkelen dat wat in hun zit. Wie geen muzikaal talent heeft wordt nooit een concertpianist, hoe hard hij ook oefent. Als je uit elkaar groeit komt dat omdat je van je partner verschilt in wezenlijke zaken. Als je naar elkaar toegroeit komt dat omdat je erg op elkaar lijkt.