Welke Nederlandse psychologen/criminologen zijn te interviewen?

Ik zit in de 6e klas van het VWO, en ik ben bezig met mijn PWS. Deze doe ik samen met een vriendin, en wij onderzoeken de psyche van seriemoordenaars (hoe worden zij een seriemoordenaar, hoe werkt hun psyche enzovoort). Nu willen wij graag mensen interviewen die daar bijvoorbeeld onderzoek naar hebben gedaan, psychologen/criminologen. Maar wij kunnen nergens namen/telefoonnummers vinden van mensen die daar verstand van hebben. Hoe kunnen wij iemand vinden om te interviewen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2K

Antwoorden (2)

Je hebt dus een forensisch psycholoog nodig. Die hoeft daar niet perse onderzoek naar gedaan te hebben maar moet er gewoon veel van weten en toegang hebben tot gedane onderzoeken om jullie die uit te leggen.

Hoe kom je aan zo iemand?

Neem contact op met deze opleiding en stel je vraag: http://www.tilburguniversity.edu/nl/onderwijs/masteropleidingen/pgg/forensisch/

Of neem contact op via de mogelijkheid onderaan deze site: http://www.psynip.nl/sectoren-en-secties/sector-gezondheidszorg/forensisch-psychologie-volwassenen.html

Leg je vraag neer en besluit met de vraag of ze je kunnen helpen of dat ze iemand weten die jou misschien verder kan helpen.

Of zoek zelf even op 'forensisch psycholoog'.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt ook in de bibliotheek zoeken naar Nederlandse boeken over jullie onderwerp en dan via internet in contact proberen te komen met de schrijver (eigen site, via de universiteit of uitgeverij). Succes!