Als je een leeggezogen en vervelend gevoel hebt als je door hun gebeld bent, of als ze langs zijn geweest. Sommige mensen daar krijg je nooit een positief gevoel van, die kosten alleen maar energie.
Het is duidelijk dat dat trouwens niets te maken heeft met die mensen maar alleen met jezelf he. Jij bent degene die over zich heen laat walsen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ geweldig goed antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toch vind ik niet dat je in alle gevallen schuld hebt. Dat een ander onaardig is omdat jij/ik die ruimte laat is niet jouw/mijn fout.
Ieder is verantwoordelijk voor zijn eigen gedrag.

Andere antwoorden (14)

Dat soort mensen doen meestal alsof ze zelf heel belangrijk zijn, en jij dom bent! Ze laten je meestal niet uitpraten, en zijn zelf veel aant woord!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als iemand door blijft drammen zonder naar jou te luisteren, en geen rekening houdt met jouw aard en gevoeligheden.
14 jaar geleden
Als je het beknopt wilt antwoorden zou ik zeggen , dat 1 persoon er voor kan zorgen dat jij je niet meer jezelf voelt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als iemand je probeert te domineren en geen rekening wil houden met jouw gevoelens of mening, dan walst hij/zij over je heen. Als je je dit nu over een concreet iemand afvraagt, dan is dat waarschijnlijk zo.
Luister naar je gevoel en stel je grenzen, dat kan alleen jij doen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het hoeft niet zo te zijn wanneer je dat over iemand denkt dat zo is hoor.
Op het moment dat je zelf ondergesneeuwd word in een gesprek. Als je je verhaal wilt doen, maar dat lukt omdat je steeds word onderbroken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals al eerder genoemd, diegene vind jouw verhaal onbelangrijk.
Diegene hoort zichzelf het liefste praten.
Deze persoon zal direct of indirect jou kleineren, treiteren.

Jouw keuzes afkeuren, diegene zijn wijze is de beste wijze etc. Claimen, dwingen...

Met zgn possitieve opmerkingen, andere dingen bedoelen.
Gemene steken zeg maar.
Vernederen,beledigen, jouw proberen te isoleren van de mensen om je heen.

Psychische mishandeling, is zeg maar een verzamelbenaming voor vormen van geweld, waarbij geen fysiek geweld aan te pas komt.

Buiten dat is diegene die zo behandeld wordt vaak overtuigt dat het aan zichzelf ligt.

Het zal wel door mij komen dat, want......

Als je dit herkent, probeer dan hulp te zoeken, of een vertrouwenspersoon waarmee je in gesprek kan gaan.
Op termein kan dit slechte gevolgen voor je hebben.
Geestelijk bv.
Of het gaat over naar fysiek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als iemand haarfijn aanvoelt waar jouw gevoelige en onzekere plekjes zijn, en er vervolgens bij herhaling in gaat boren, kritiek op leveren en elke poging van jou om het te verbeteren minachtend en met veel 'nooit' en 'altijd'-kommentaar afdoet, en als het ware de mat onder je voeten wegtrekt. Hoe harder jij aan jezelf werkt, hoe minder je lijkt te bereiken in de ogen van zo iemand. Je voelt je kleiner en kleiner worden, gaat twijfelen aan je eigen kwaliteiten, het proberen te relativeren lukt je steeds minder, tot je zelfs jezelf gaat bekijken door zíjn bril.....Dan ben je psychisch platgewalst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat voel je heel goed. Ik heb het zelf ook wel eens meegemaakt in een relatie. Je bent je continu aan het aanpassen aan de ander, en je voelt jezelf steeds kleiner en onzekerder worden.
Ik begrijo nu - járen later - niet wat me toen bezield heeft. Ik ben in principe een zelfstandige en onafhankelijke vrouw, maar dus niet altijd.
Ik zou je willen aanraden niet te lang in een slechte relatie te blijven hangen (ik interpreteer je vraag tenminste zo), maar er zo gauw mogelijk een punt achter te zetten. Er zijn genoeg leuke partners, waar je een gelijkwaardige en fijne relatie mee kan hebben. Ook dit laatste is eigen ervaring.
Sterkte en succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het hoeft niet om een partner te gaan Esme,ik herken haar vraag helemaal maar dat gaat over een familielid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja natuurlijk, dat is waar. Zo zie je maar weer hoe geconditioneerd we denken (ik denk).
Je merkt het aan dat je je niet goed voelt... Dus dat het pijn doet... Net als echt over je heen laten walsen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je merkt het vaak pas achteraf.

als je de rekening gepresenteerd krijgt.

Wat bedoel ik hiermee te zeggen?
Je bent waarschijnlijk (te) goed van vertrouwen en bepaalde mensen kunnen makkelijk een loopje met jou nemen.

(ik spreek uit ervaring)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Standaard is: iemand krijgt een paniekaanval, zomaar ineens, op een dag als alle andere.
Hij denkt te stikken, een hartaanval te krijgen, flauw te vallen, dood te gaan.
De ervaring is zo afschuwelijk en eng en bedreigend dat hij de plaats waar het gebeurde gaat mijden. Hij gaat alles mijden, hij ontwikkelt straatvrees, smetvrees, mensenvrees...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als jij dood moe van het kontakt wordt en er geen enkel stukje energie van terug krijgt. Als je geen ruimte krijgt van die gene. Ziekelijke jaloezie zou ook nog kunnen.
Kleineren en beslissingen over jou keuzes willen nemen. Machts strijd past hier ook bij ,dan kom je volgens mij aardig in de buurt van het psychisch over je heen walsen.
Als dit jou aan gaat of met iemand die je kent zou ik als ik die gene was mij zo snel mogelijk zelf beschermen.Want dit is zo afbrekend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doordat je geclaimd wordt. Je doet dan dingen met tegenzin, terwijl je er zelf totaal niet achter kan staan.
Ook kun je je niet ontwikkelen, en heb je een gevoel van dat je stikt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je je regelmatig onbehaaglijk en of overruled voelt in contact met die persoon.