Wanneer je bij je eigen gedachten alle drogredeneringen elimineert,wat blijft er dan te denken over?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Bestaan er authentieke gedachten
als we veel aan informatie importeren
En als we niets importeren zullen we
last krijgen van waanbeelden.

Wat is dan werkelijkheid?

We redeneren - hoeveel is drogrede?
Wat is waar en wat is illusie?

Filosofen als plato kwamen al met de
vraag - wat we ervaren en wat werkelijk is.

Maar gelukkig is hiertussen een verschil
zodat er nog wat creatiefs van te maken
valt - Dromen, idealen, fantasie..

De Taal heeft hier niet altijd
verbetering in gebracht.

Proza schrijvers, Dichters proberen met de
taal de werkelijkheid te ontsluiten.

Door de ervaringen te verruimen kun je ook
de drogredenen aanvechten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dan blijft er niks te denken over. Door te denken kun je nooit de waarheid ontdekken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als alle drogredeneren verdwijnt, dan verdwijnt het denken, want alle denken is drogredeneren...

Het denken blijft wel bestaan, maar als het denken zichzelf doorziet, blijft alleen het huishoudelijke denken over... Zaken als: waar heb ik mijn schoenen gelaten, of moet er 88 cent postzegel op een brief... Dat blijft bestaan, maar denken als gewoonte valt weg...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Denken dat wel klopt blijft over. Maar daar gaat het natuurlijk om. Als niets klopt is alles een drogreden. Lijkt me een drogreden dat alles een drogreden is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan blijft de authentiek gedachten over.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan denk je: 'Waauw, ik ben zo gelukkig want nu ben ik verlicht!Ik ben een boedda geworden!'