heel serieus,.... wat is nou de oorzaak van de slappe lach ?

12 jaar geleden
13.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De oorzaak van de slappe lach is de attractie 'carnaval' in de Efteling. xD
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De "gerelateerde vragen" onderaan deze pagina bezorgen mij in ieder geval een slappe lach.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, dan lig je zeker ook dubbel bij fokke en sukke. Daar krijg is het tegenovergestelde van, van de slappe lach:)

Het beste antwoord

Daar ben ik ook wel benieuwd naar en daarom ben ik eens gaan zoeken op het internet.
Dit heb ik gevonden

Wanneer je lacht, maakt je lichaam een aantal stofjes aan. Lachen verhoogt de aanmaak van het gelukshormoon endorfine. Je lichaam produceert tijdens een flinke lachbui de natuurlijke antidepressiva serotonine en dopamine. Je lacht dus niet alleen omdat je blij bent, je wordt ook blij omdat je lacht.

En het laatste de sleutel is voor een slappe lach. Als je begint te lachen, dan voel je je beter. Vervolgens moet je lachen omdat je blij bent. Blijft de situatie waar je om moest lachen hetzelfde of wordt hij hilarischer of gebeurt er iets onverwachts, dan lach je nog harder (zowel om de situatie als om de stofjes waar je je goed door voelt).

http://mens-en-gezondheid.kwero.nl/dieet/8495-waardoor-ontststaat-slappe-lach.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar wat is de oorzaak?? Wel een plus hoor want ik neem aan dat de vrager geen letterlijke oorzaken wil weten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De oorzaak van de slappe lach is dus verschillend. Omdat iedereen iets anders grappig vind, hetgeen mij een slappe lach geeft kan jouw waarschijnlijk helemaal niets schelen en andersom hetzelfde. Wat het op gang zet verschilt, maar dat het op gang word gezet en daarna op gang word gehouden dat is dan de oorzaak. Als je het gewoon grappig vond zou je niet zomaar in de slappe lach raken.
Ook erg grappig dat de slappe lach veel vaker voorkomt als mensen samen zijn dan wanneer iemand helemaal alleen is, alsof je elkaar aan blijft steken.

Andere antwoorden (5)

Daar is geen oorzaak voor, het overkomt je. Als je later nagaat waarom je zo gelachen hebt, kom je er achter dat het eigenlijk om niks was. Dan vraag je je echt af wat er nou zo leukaan was
12 jaar geleden
De oorzaak kan echt van alles zijn. Bv als je iemand tegen een lantaarnpaal ziet lopen. Verder kan het beinvloed worden door alcohol of drugs. Je wordt dan wat slapper in de spieren en toegankelijker om te lachen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit heeft te maken met de prikkels die de hersenen krijgen in het limbisch systeem. In dit gedeelte van de hersenen zit de Hypothalamus en deze reguleert het autonome zenuwstelsel d.m.v. hormonen. In dit gebiedje van de hersenen worden alle emoties te weeg gebracht. Als je lacht, maken je hersenen endorfinen en dopamine aan. Deze stof werkt pijnstillend en daardoor voelt iemand zich lekker. Je ziet ook dat er soms lachtherapie gegeven wordt, de aanmaak van deze twee stofjes, zorgen ervoor dat je een stuk beter in je vel komt te zitten. Deze twee zelfde stofjes zorgen er dus ook voor, dat als je heel hard moet lachen er zoveel aangemaakt wordt, dat je even geen controle meer hebt over je emoties en je zenuwstelsel, je klapt dan dubbel van het lachen…, kunt niet meer stoppen…, tranen rollen over je wangen… en plast soms zelfs in je broek. Het kan soms heel vervelend uit komen, zeker in een serieuze situatie, maar je kunt er niks of erg weinig tegen doen als je echt de slappe lach hebt. Steeds als je denkt dat het weer gaat, schiet je weer in de lach. Van de andere kant zie je ook dat het aanstekelijk werkt en dat mensen automatisch mee gaan lachen, zonder dat ze weten wat er nou eigenlijk de aanleiding was. Lachen is letterlijk gezond, dus als het kan, zo vaak mogelijk doen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk dat als je ergens blij van word er adrenaline (ofzoiets..) ontstaat waardoor je nog harder gaat lachen en uiteindelijk niet meer op kan houden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een oorzaak van slappe lach kan iets onbenullig zijn, waardoor je een lachprikkel krijgt die niet meer te stoppen is.
Een verspreking kan vaak al genoeg zijn, zoals je in het filmpje van Linda De Mol kan zien:

http://www.youtube.com/watch?v=KZyEicVVV2k&feature=related