Ik ben beroofd en heb maar 1 getuigen maar die wilt niet getuigen wat moet ik nu doen?

ik ben naar de politie geweest en die zegt ja ken je iemand die erbij was(getuigen) maar hij wilt niet voor mij getuigen wat kan ik doen dat deze persoon wel wilt getuigen of op andere gedachten brengen de persoon is een goeie vriend van mij is

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Laat hem een verklaring op papier zetten met zijn naam eronder en geef deze aan de politie. Toegevoegd na 8 minuten: Geachte heer.... Graag wil ik verklaren voor ... ... dat ik op 5-6-2011 omstreeks ... uur getuigen ben geweest van het feit dat ... .... beroofd werd. De volgende goederen werden hierbij ontvreemd i pod en telefoon. Dit werd onder dwang doormiddel van fysiek geweld en verbaal misbruik afgenomen. De dader beloofde deze goederen terug te nemen in ruil voor sieraden die bij zijn moeder op de kamer lagen. Deze sieraden zijn overhandigt maar de goederen zijn hierop niet terug gegeven. Ik verklaar dit na waarheid opgetekend te hebben. Hoogachtend ... .... Handtekening Print zoiets voor hem uit en laat hem krabbelen hiervoor, geef hem desnoods een tientje ofzo.

Je kunt hem een beloning geven maar ik vind dat een vriend dit for free moet doen anders is het geen vriend. Als hij het niet wil kun je hem niet dwingen.

Gewoon de waarheid vertellen en dus zeggen wie je getuige was ! Dat hij dat dan evt. niet bevestigd is'n andere zaak.. In principe gaat het om jouw beroving en jouw getuige voor de rest is het'n zaak v/d politie & OM . Succes!! groet Simon

In het geval van een ernstig misdrijf is iemand verplicht tot getuigen. Of jouw beroving daar ook onder valt kan ik slecht beoordelen, dat ligt aan de omstandigheden. Ik vind het overigens wel raar dat je vriend niet wil getuigen. Waar is hij bang voor? Misschien kan je hem overtuigen door hem de consequenties voor jou voor te leggen? Ik neem aan dat de politie jouw zaak wel in behandeling neemt, ondanks het ontbreken van de getuige?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100