Bestaat er echt zoiets als telekinese of is dat iets door mensen verzonnen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
13.8K
Kimath
12 jaar geleden
Leuk met dat plaatje van Yoda er bij XD

Het beste antwoord

Men heeft nooit het transport van energie kunnen vaststellen terwijl er een lepel in de lucht zweefde. Evenmin heeft men op de plaats waar de energie vandaan zou moeten komen, bijvoorbeeld het brein van een paranormaal begaafde, nooit het verlies van energie kunnen vaststellen.
Dus is er geen bewijs dat deze theorie klopt en dat telekinese eventueel zou kunnen bestaan.

Mensen zijn bekend geraakt met de term telekinese toen ene Uri Geller voor een groot televisiepubliek lepels boog. Hij werd na een tijd als oplichter ontmaskerd. Zo zijn er nog meer gebeurtenissen geweest waarbij mensen beweerden dat ze deze gave hadden, maar waarvan er altijd bewezen werd dat het om een simpele goocheltruc ging.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Van telekinese wordt vaak beweerd dat het bestaat - maar er is nog nooit iemand in geslaagd dat te laten zien.

Ook bekende telekineten, zoals Uri Geller, hebben in een test nooit iets op afstand kunnen bewegen.

We kunnen dus concluderen dat, voor zover wij hebben kunnen nagaan, telekinese niet bestaat.

Toegevoegd na 3 minuten:

Extra argumenten om te laten zien dat het niet bestaat vinden we in de natuur.

De natuur gebruikt namelijk *elke* ter beschikking staande mogelijkheid in de strijd om te overleven. Telekinese zou een heel nuttig gereedschap zijn.

Planteneters zouden onbereikbare vruchten door telekinese naar zich toe kunnen laten bewegen. Vleeseters zouden door telekinese een rotsblok op een prooi kunnen laten vallen om die prooi te doden zonder zelf risico te lopen.

Voor de mens zou telekinese ook uiterst nuttig zijn. Een vliegtuig zou geen vervuiling meer veroorzaken wanneer het door telekineten zou kunnen worden voortbewogen. Vliegtuigen zouden ook nooit meer neerstorten wanneer in elke stad een paar telekineten paraat zouden staan om een eventueel vallend vliegtuig netjes op te vangen en zachtjes neer te zetten.

--

Je ziet, het zou helemaal fantastisch zijn wanneer telekinese zou bestaan. Helaas is dat niet zo.
Cryofiel
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Als ze hun technieken geheim houden, hoe weet je dan dat ze zoiets kunnen?
het zij net zoals UFO's:
je blijft erover horen, maar je ziet het nooit gebeuren...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is door mensen verzonnen. Bij demonstraties hiervan gaat het om goocheltrucs.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer het beeldscherm voor je met je gedachten op te hijsen. Als dat lukt heb je je antwoord. Lukt het niet dan ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als er iemand ter wereld zou zijn die het kon, dan zou die moeiteloos een miljoen dollar kunnen toucheren bij de Randi foundation. Dat geldt voor iedereen die iets kan demonstreren waar de reguliere wetenschap geen verklaring voor heeft.
Die miljoen dollar is al heel lang in kas.