Welke testen kun je inzetten om posttraumatische stressstoornis of van een persoonlijkheid met schizotypische trekken te testen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

voor psychische aandoeningen zoals posttraumatische stresstoornis en schizofrenie word in Nederland een diagnose altijd gesteld aan de hand van het DSM IV handboek. in dit boek staan per aandoening een aantal criteria waaraan voldaan moet worden voor die aandoening. vaak is er ook een tijdsbestek aan verbonden waarbinnen de symptomen voor moeten komen.

deze criteria zijn makkelijk te vinden op internet en staan vaak ook op wikipedia vermeld bij aandoeningen. kijk hier eens naar en als je dan denkt dat je aan één van deze aandoeningen heb neem dan contact op met je huisarts. hij of zei kan je verder helpen of doorverwijzen. Ga niet zelf dingen proberen maar zoek altijd hulp. Ik werk zelf als agoog in de zorg en zie vaak genoeg mensen die het zelf hebben geprobeerd op te lossen maar dit maakt het vaak alleen maar erger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat kan je psycholoog of psychiayer toch doen?
Er zijn gewoon tests voor...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wil je gedegen testmateriaal en geen vage zelfdiagnose, ga dan te rade bij een professional. Zie bron