Wat is de beste opleiding psychologie in nederland op hbo of universitair niveau?

Opleidingen

Weet jij het antwoord?

/2500

Zelf ben ik al weer ruim 10 jaar afgestudeerd aan de RUG. Die stond indertijd samen met Leiden en Amsterdam (weet niet meer of dat de VU of de UVA was) als beste aangeschreven voor psychologie. Ik vond dat je in Groningen wel vrij veel in het diepe werd gegooid op allerlei terreinen, naar ik heb begrepen meer dan bij andere Psych. faculteiten. Dat is overigens bij WO altijd meer dan bij HBO, dus bij je keuze voor HBO of WO zou ik ook meewegen of je goed, of minder goed zelfstandig kan werken en dingen kan uitzoeken. (HBO is meer schools dan WO) Verder zou ik je voordat je een keuze bepaalt voor een universiteit willen adviseren na te denken welke richting je op denkt te willen gaan. Wat 'de beste' universiteit is kan verschillen per faculteit, en binnen de faculteiten zelfs per vakgroep. Ik noem er maar een paar: arbeids- en organisatiepsychologie, klinische psychologie, sociale psychologie, ontwikkelingspsychologie, personeelspsychologie, enz. De ene universiteit blinkt uit met zijn vakgroep A&O, de andere met klinische. Ook hierbij geldt weer dat het van jou zelf afhangt welke je het beste kan kiezen. Succes, en veel plezier, het is een hele leuke studie!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100