Heb even gewacht of je vraag zou blijven staan.
Maar hij is er nog.
De aantrekkingskracht tussen twee mensen is eigenlijk een mysterie.
Natuurlijk kan je met van alles aankomen, zoals aantrekkelijkheid, zelfde leeftijd, zelfs herkomst, zelfde humor enz.
Maar zo makkelijk is het niet.
Je ziet iemand en op slag kan je verliefd worden.
Maar soms ken je iemand al jaren lang, komt die persoon iedere dag tegen, heb zelfs een hekel aan hem/ haar en dan op een dag, boemmmmmmmmm raakkkkk
Verlieft!
Ik ken iemand ( man) 1.95 m.lang, stoere knappe vent, werd verliefd op een klein en oerlelijk vrouwtje, twee koppen kleiner en waanzinnig gelukkig met elkaar!!!
Aantrekkingskracht kan ieder moment zomaar beginnen.
Rampzalig als je al getrouwd bent.
Niet uit te leggen.
Niet weg te stoppen.
Maar andersom kan dus ook, na een jaren lang gelukkig huwelijk is HET ineens over, helemaal over, alsof ze een knopje omdraaien.
Wetenschappelijk gezien is het een reactie van chemische stofjes in onze hersenen.
Menselijk gezien is het niet uit te leggen.
Evolutionair gezien, is het nodig voor de instandhouding van de soort, nou, dat is prima gelukt!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
Haha, ja, goeie aanvulling!
Maar inderdaad, wat je ook benoemd: HET kan ook ineens helemaal over zijn...
Het blijft onberekenbaar Ed.
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet uit te leggen, juist, maar dat leg je toch goed uit +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja Annigje, beter dan de kruisspinnenvraag;-)

Andere antwoorden (2)

Ik heb er eens over nagedacht, maar ik betwijfel of het ontstaat. Naar mijn idee is het er of niet.
Er kan een soort chemie zijn tussen mensen waardoor ze voor elkaar heel aantrekkelijk zijn.
Blijkbaar heeft het wel veel met geur te maken. Onbewust ruiken we meer als dat we ons bewust zijn.
En als iemands lichaamsgeur ons bevalt is er aantrekkingskracht.
Maar uit eigen ervaring weet ik dat er ook een onmiddellijke aantrekkingskracht kan zijn tussen mensen die elkaar op internet ontmoeten. Die elkaar dus niet geroken hebben zeg maar. En voor mij heeft dat te maken met energie.
Je ervaart elkaars energie en dat matched of niet.
En blijkbaar heeft grote afstand en fysieke afwezigheid geen invloed op het overbrengen en ontvangen van de energie van de ander. En als dat wederzijds is kan dat aanvoelen als "herkenning" en zeer intens zijn.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En zo vullen we elkaar weeruitstekend aan!!
Ieder vanuit een totaal ander standpunt!!!
dikke plus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moeilijke te beantwoorden, deze vraag, maar dat doe je goed +, vooral vanwege de vermelding van energie.
Kristal
12 jaar geleden
dank je Annigje :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kristal, ik herken het zelf op G.V.
Eigenlijk onmogelijk.
Maar het gebeurd wel.
je kent mijn verhaal.
Maar misschien gebeurt dit ook wel op de gewone manier van ontmoeten en is de juiste energie tussen twee mensen misschien wel de allerbelangrijkste oorzaak, belangrijker dan geuren en uiterlijk!
Het zou een hoop verklaren.
gek genoeg had ik in mijn eigen antwoord hier niet eens aan gedacht en zo vullen we elkaar opnieuw naadloos aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+!
Kristal
12 jaar geleden
Ed, vanuit mijn eigen beleven is de energie ook het allerbelangrijkste, hoewel b.v. geur dan nog wel mee kan spelen.
Maar wanneer er dan ook nog eens sprake is van zielsherkenning is dat een ontmoeting (en die kan zoals gezegd dus wel of niet fysiek zijn) die het fysieke totaal overstijgt, dan speelt geur en/of uiterlijk etc. geen enkele rol meer. Ja Ed, mijn antwoord had net zo goed het jouwe kunnen zijn :-))
Aantrekkingskracht tussen twee mensen ontstaat door ons instinct om voort te planten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
Betekent dat dan dat iedereen die zich niet (meer) kan voortplanten, (bijvoorbeeld ik, 56 jaar) nog steeds gedreven wordt door dat instinct volgens jou?
Of, als dat instinct niet meer zo sterk zou zijn, betekent het dan dat men geen aantrekkingskracht meer kan ervaren?
Of zou er nog iets anders mee kunnen spelen buiten de voortplantingsdrift.
Ik ben benieuwd naar je reactie ;-) Geen min van mij :-)