Verliefdheid en andere rassen hoe werkt het?

Allereerst ben ik GEEN RACIST , ik heb zelf vrienden die andere huidskleur hebben en heb respect voor ze.
Ik ben gewoon nieuwsgierig..

Als blanke is het makkelijk uit te leggen waarom een bepaalde man verliefd wordt op een andere vrouw. Door de verschillen blauwe ogen bruin haar enz...

Maar bv : meeste afrikanen hebben algemeen ongeveer dezelfde uiterlijke kenmerken : zwarte huidskleur, zwart haar, bruine ogen(donkere ogen).

Hoe werkt daar de chemie van verliefdheid waarom word een bepaalde man eerder verliefd op die Afrikaanse vrouw dan op de andere. Ik heb het specifiek over chemie tussen mensen met beide Afrikaanse afkomst.

En ik zeg man want bij vrouwen kan verliefdheid ook uitgaan van karakter of de man sterke genen heeft, maar de man kijkt voornamelijk naar het uiterlijk

Heeft iemand daar een goed antwoord of misschien zijn er toch grote verschillen alleen zie ik ze niet XD ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Allereerst kent de mens eigenlijk maar twee soorten, mannen en vrouwen.
Wat we rassen noemen zijn in wezen variëteiten.
Dus wat we interraciaal noemen is in wezen aantrekkingskracht van mens tot mens.
Dat heeft dus niets met racisme te maken.
Dat liefde tussen twee mensen uit dezelfde cultuur (die term lijkt me meer terecht) gemakkelijker ontstaat is clip en klaar.
Dat heeft meer met trefkans te maken , denk ik.
De chemie tussen mensen is een onbewust proces waarbij we denken dat we vallen op iemand die knap is , omdat we door de verliefdheid verblind, die persoon knap vinden.
De stoot verliefdheidshormoon bij een dikke klik maakt dat je verder volkomen subjectief bent naar de persoon waarop je verliefd bent.
Bovendien versterkt de wederzijdse verliefdheid dat effect ook nog eens.
Dat mannen alleen op uiterlijk vallen, geloof ik niet zo,
ze letten natuurlijk op heup taille schouderratio en symmetrie, dat is een ingebakken en bekend gegeven, maar dikte en kleur speelt dan verder nauwelijks een rol heeft onderzoek uitgewezen.
Ons onderbewustzijn bepaalt in een split second vaak of we wel of niet verliefd kunnen worden, wordt dit beantwoord dan doet de biologie verder zijn werk.
Verliefd zijn is immers een hartszaak, met verstand heeft het weinig te maken, misschien gelukkig maar, zo hebben ook minder "mooie " mensen goede kansen.
Je moet dit niet te zwart-wit zien
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Het werkt daar hetzelfde als bij ons.
Maar voor ons vallen de verschillen tussen donkere mensen minder op. ze lijken voor ons allemaal op elkaar.
maar voor de afrikanen zullen er vast wel verschillen zijn.
denk aan uitstraling, houding etc. en elk mens is anders er is ook geen afrikaan precies hetzelfde.
13 jaar geleden
Er zijn wel degelijk uiterlijke verschillen die wij als west-europeanen misschien niet altijd zien. Voor bijvoorbeeld Chinezen lijken alle west-europeanen weer op elkaar en andersom.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zie toch wel verschillen tussen afrikaanse mensen. Als het niet blond,blauw rood enzv. Ze hebben toch allemaal andere gezichten. Dus ik vraag me af of er wel een verschil is. Al denk ik wel, dat er in bepaalde Afrikaanse culturen nog veel uitgehuwelijkt wordt. Dus dat er niet op uiterlijk af gegaan wordt maar meer op status.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij is het antwoord wel heel simpel: Je wordt niet verliefd op het uiterlijk, maar op de uitstraling, het karakter.

Daarnaast verschillen ook Afrikaanse mensen genoeg van uiterlijk om uit elkaar gehouden te kunnen worden, zoals de antwoordgevers hiervoor al aangeven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent, denk ik, nog niet voor langere tijd in een andere cultuur geweest. Als je een jaar in een afrikaans land zou wonen en werken, zou je deze vraag nl. niet meer stellen, denk ik.
Want alleen in de eerste 30 seconden kijk je naar het uiterlijk van iemand, direct daarna komt de persoonlijkheid van iemand al door de verpakking : de uitstraling, de oogopslag, de manier van kijken naar anderen in zijn/haar omgeving, de manier van bewegen, praten, het timbre van de stem.
Verliefd worden is een menselijke eigenschap, niet voorbehouden aan rassen of huidskleuren of raskenmerken.

Het werkt overal precies hetzelfde : wat ben jij LEUK - ik wil bij je in de buurt zijn, en naar je kijken....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou, als westerling zie je misschien niet zo direct de verschillen.
maar toen wij in Kenia waren, bij een stam. toen vonden ze ons allemaal op elkaar lijken. (daar keken wij toen raar van op, maar was natuurlijk begrijpelijk van die stam)

er zijn wel degelijk verschillen. maar als je bent opgegroeid in een westers land. dan weet je weer meer verschillen te vinden tussen westerse mensen. en vice versa

dus het werkt precies hetzelfde in Afrika, Europa of waar dan ook ter wereld. (het gaat natuurlijk ook om het innerlijk)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is ook wetenschap dat zegt dat je verliefd wordt met je neus! Dus op geur... hierin heeft uiterlijk dan nog weinig te bepalen.

Ik zie sexuele aantrekkingskracht (de eerste reactie van een man op het uiterlijk van een vrouw) ook net wat anders dan verliefdheid.

Het eerste is goed voor een one-night-stand, bij verliefdheid wil je vaak toch wel wat langer iets hebben, met optioneel misschien wel een toekomst samen.
13 jaar geleden
Ik bedenk me bij dit soort vragen altijd dat het zomaar mogelijk is dat de structuur van mijn westeuropese genen veel gelijker is aan die van menig Afrikaan dan aan die van mijn Nederlandse, blanke buurman of aan die van mijn Nederlandse, blanke vrouw. Misschien zou iedereen dat eens moeten doen bij vragen, zowel goed als kwaad bedoeld, die over verschillen tussen 'rassen' gaan. Ik denk eerlijk gezegd, dat ik hiermee meteen een antwoord op je vraag heb gegeven. Rassen bestaan niet, verschillen in uiterlijk en culturen wel.

Toegevoegd na 22 minuten:
Ik ga dagelijks met mensen uit de meest diverse culturen en werelddelen om. Al zit er een al dan niet telefonische tolk tussen die gesprekken; ik voel iets bij de persoon tegenover me, zonder dat het mijn professionaliteit in de weg staat. Integendeel. Bij een goed contact, waar ik altijd naar streef, ben ik me totaal niet bewust van huidskleur, taal, cultuur of nationaliteit van mijn gesprekspartner. Daar gaat het volgens mij bij jouw vraag over verliefdheid ook om. Als je ergens voor open staat kom je het vroeger of later tegen ook! :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal waar... de genetische diversiteit van Afrikanen is vele malen groter dan van Europeanen. Een Oekrainer en een Noor lijken veel meer op elkaar dan een Ghanees en een Zimbabwaan.
De uiterlijke verschillen van gekleurde mensen vallen een blanke minder op. Andersom zien voor een Chinees of Japanner alle Europeanen er hetzelfde uit. Maar verliefd worden op iemand zit hem natuurlijk niet alleen in uiterlijke kenmerken. Er is ook nog zoiets als karakter en uitstraling.