Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat gebeurt er als de zwaartekracht 2 seconden uitvalt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hopen dat alles goed vast zit!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Originele vraag, hoe kom je erop!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn antwoord klopte niet, dus die heb ik verwijderd. Ik dacht te simpel na over zwaartekracht, als zou dat de bindende factor op atomair niveau zijn, maar dat is niet waar. Ik dacht dat atomen uit elkaar zouden vallen. Maar die worden bijeengehouden door de sterke kernkracht en elektomagnetische kracht. Zwaartekracht is op die schaal verwaarloosbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Yep tim, bedankt voor de terechtwijzing.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Alles vliegt naar boven, inclusief je huis en jezelf en je zal de val naar beneden niet overleven.
De aarde zal in een andere baan terecht komen en misschien wel op den duur wegdrijven het heelal in. Zo ook met de maan. Grote hoeveelheden van de atmosfeer zullen verdwijnen in het niets.
Laat maar aanstaan dus.
(Lees meer...)
escape
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
fout, zoals de onderste comment al zei massa is traag, zwaartekracht is geen gewicht dus als je beweegt of iets zul je langzaam wegvliegen, sta je doodstil zal er niks gebeuren
en al nog als dat niet zo zou zijn je zou de val hoogstwaarschijnelijk overleven want in 2 seconden vlieg je niet 100 meter omhoog ofzo

Andere antwoorden (13)

Een mondiale ramp vindt dan plaats...!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarschijnlijk gaat iedereen dood

helemaal zeker is het niet want ze hebben het nooit kunnen testen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vrij weinig

Massa is traag, als je valt blijf je vallen, als je stilstaat blijf je stilstaan, en ook al het water in de zee blijft waar het staat. vogels en vliegtuigen zullen ineens harder stijgen. Bij het lopen raak je waarschijnlijk je evenwicht kwijt en zullen mensen vallen en heupen breken (na het eind van de twee seconden).

Maar voor het grootste gedeelte gebeurd er vrij weinig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
escape
13 jaar geleden
Je vergeet de centrifugale kracht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan nog, massa is traag. En in 2 seconden gebeurd er niet zoveel. Er vliegt een beetje gas weg aan de uiteinde van onze atmosfeer, maar maar heel weinig.
Is totaal onmogelijk.
Maar laat ons wat hypothetisch fantaseren:
Aangezien de Aarde ronddraait tegen ongeveer 1700 km per uur....zouden de oceanen wel eens boven ons hoofd kunnen drijven....je zou kunnen zwemmen in de lucht en je moet geen hoogtevrees meer hebben ,vallen zal niet lukken
2 minuten zei je ....hou alvast Uw adem in

Toegevoegd na 3 minuten:
oh ... twee seconden maar ..... niet veel denk ik
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
leuke nieuwe vraag:
met 2 seconden gebeurt er niet veel, met 2 minuten wel, waar ligt het breekpunt?
Dan vallen wij allen voor altijd uit, denk ik zo.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er zal een grote tsunami onstaan..al dat water wat nu in de lucht getrokken wordt, zal direct naar de maan opstijgen. .. na die 2 seconden valt dat neer als een baksteen.. en iedereen aan de kustgebeiden zal het moeilijk krijgen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De aarde zal wel niet vergaan, maar stel dat het zou kunnen, zullen de oceanen die net van de aarde wilden wegzweven weer neerploffen en zware vloedgeolven veroorzaken.Maar 2 seconden is zo kort dat allles zo weer herstelt.Zou het een paar uur duren zijn we zeker allemaal dood.Heel de atmosfeer is dan van de aarde weg gezweefd
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2 seconden is zeer kort, dus zou er weinig gebeuren..Maar er zijn om ons heen stabiele stoffen, aangepast op onze zwaartekracht, die wel eens raar zouden kunnen gaan doen, bijvoorbeeld Nitroglycerine heeft een onvoorspelbare reactie op een kleine trilling..
Kortom: hier en daar wat explosies, maar verder weinig..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet meer dan wat er gebeurt in een achtbaan bij nul g gedurende 2 seconden. Iedereen gilt even, en het leven vliegt weer door. Er zullen wat dingen omvallen, maar schokkend zal het niet zijn. Maar zoals al gezegd, het is hypothetisch, want het is onmogelijk dat zoiets gebeurt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet zeker wat er met de aarde zou gebeuren maar als er het zelfde gebeurd als bij de zon dan hebben we niet veel kans op overleven.

In de zon is er een constant gevecht tussen de zwaarte kracht en de nucleaire kracht. de zwarte kracht probeert de zon samen te persen tot dat er een zwart gat ontstaat, en de nucleaire(fusie) kracht probeert de zon uit elkaar te laten vallen.

Zodra de zwaarte kracht weg valt zal de zon uit elkaar vallen omdat dan de nucleaire kracht wint. dit op zich zelf heeft tot gevolg dat er niks op aarde kan leven. omdat zonlicht de bron van al het leven op aarde is. Of het zelfde effect op de aarde plaats vind als op de zon dat weet ik helaas niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan zie je de rest van de dagen en weken erna alleen nog maar nieuws op tv over dat verschijnsel.Dat gebeurt er zowiezo!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk zou er dan niet veel kunnen gebeuren, denk maar eens na, je kunt 2 seconden je adem inhouden, 2 seconden is erg kort.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de zwaartekracht op deze aarde wegvalt, dan spat de aarde uiteen. Zwakke plekken op deze aarde zijn vulkanische gebieden en daar waar breuklijnen voorkomen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding