Misschien bedoel je een monsterschaaltje. Dat is het enige aluminium hulpmiddel voor scheikunde dat ik gevonden krijg. Alle andere soortgelijke middelen zijn van glas, porselein of kunststof.
Amadea
4 jaar geleden
De aluminium schaaltjes die bij scheikunde worden gebruikt zijn alu schaaltjes, ook wel appelunde genoemd.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Mogelijk bedoel je een aluminium petri schaal, zie foto.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Petrischalen zijn typisch voor de microbiologie en niet voor de scheikunde.
Thecis
4 jaar geleden
@elder161
well platen zijn ook echt voor ELISA assays, maar je kan je HPLC buisjes er wel heel goed in weg zetten. Het mag wellicht niet typisch zijn, maar in veel laboratoria worden de dingen nogal door elkaar heen gebruikt als het handig uit komt.