Is het voor de wetenschappers ook mogelijk om vanuit het niets, nieuw leven te scheppen?

Wetenschappers maken 'synthetisch leven'

Wetenschappers in de VS zijn er voor het eerst in geslaagd een synthetische levende cel te ontwikkelen.

De onderzoekers maakten het genetische materiaal van een bacterie na en plaatste die in een andere cel. Het gecreëerde micro-organisme leek en gedroeg zich zoals "gedicteerd" door het synthetisch DNA.

Het onderzoek, gepubliceerd in Science, wordt gezien als een wetenschappelijke mijlpaal. "Dit is de eerste keer dat syntetische DNA de volledige controle over een cel heeft." Aldus Dr Venter. "Ik denk dat dit een nieuwe industriële revolutie kan veroorzaken."

Helemaal uit het niets lijkt mij vrijwel onmogelijk. Maar er wordt wel druk onderzoek gedaan naar het ontstaan van leven. Daar schijnen ze in Zwitserland bij CERN erg druk mee te zijn. Daar worden minuscule deeltjes met hoge snelheid op elkaar geknald om te kijken of de oerknal na te bootsen is. De ontwikkeling van de wetenschap gaat steeds sneller, de enige hoop die wij gewone mensen kunnen hebben is dat de wetenschap een goede ethische moraal hanteert voor hun nieuw verworven kennis.

dat zal er beslist nog eens van komen, al zal dat nog wel even duren.

Zoals ik "het niets" nu begrijp, zijnde de absolute leegte, is het onmogelijk om positief en negatief van elkaar te scheiden, daarvoor heb je energie nodig.

Dode materie? Dat bestaat ten eerste al helemaal niet want als je vaak moleculen bekijkt onder een microscoop dan gonst het vaak van de beweging en energie ( dus een soort van leven ) De wetenschap kan er nog niet in slagen om deze dode materie te doen "leven" maar het valt wel te verwachten dat ze die uitvinding gaan doen op een moment...... De bouwstoffen van leven zijn ook een soort legosteentjes en daar is men druk mee aan het spelen en proberen zo het leven na te bootsen in de hoop dat het een pepertume mechanisme word....... Het mes snijd aan twee kanten : zowel positieve als negatieve zaken kunnen hiermee veroorzaakt worden....