Hoe leg je het gemakkelijste dubbele en enkele bindingen uit?

Ik begrijp totaal niet wat het is, vooral omdat ik er nog nooit van gehoord heb

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.3K
LeonardN
6 jaar geleden
Zou je je niet beter eerst afvragen hoe jij het kan begrijpen voordat je vraagt hoe je het een ander uit kan leggen?
erotisi
6 jaar geleden
Bij een enkele binding wordt er één electron gedeeld door twee atomen en bij een dubbele binding worden er twee electronen gedeeld tussen twee atomen

Antwoorden (1)

Het gaat om de samenstelling van moleculen. Moleculen bestaan uit atomen.

Bij een dubbele binding worden er twee elektronen gedeeld door twee atomen, bij een enkele binding wordt er één elektron gedeeld door twee atomen.