Wat is het zwaarst :1 cm³ lood of 1 cm³ goud?

Ik weet dat lood heel zwaar is en goud ook want ik heb het al gedragen. Ze lijken wel even zwaar.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
18.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ligt eraan hoe puur het goud is. Maar goud is over het algemeen zwaarder.

Het beste antwoord

goudeerlijk gezegd: het is lood zwaar!

Toegevoegd na 9 minuten:
goud is 19,3 g/cm3 en lood 11,3 g/cm3. Dus zo goudeerlijk was ik niet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
al tweede keer dat ik je als beste antwoord kies

Andere antwoorden (4)

Goud is zwaarder:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Soortelijke_massa_van_vaste_stoffen

Toegevoegd na 7 minuten:
Dit is trouwens wel zo bij gelijke temperaturen.

Ik denk als je lood extreem koud maakt en goud extreem heet dat je lood wel zwaarder kunt maken dan goud (als je de berekening doet per vast volume)

Toegevoegd na 8 minuten:
Oh en je kunt natuurlijk vals spelen door lood te meten op aarde en goud op de maan ;-). De massa veranderd natuurlijk niet maar het gewicht is relatief aan de plaats waar je meet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is zwaarder 1 kilo ijzer of 1 kilo katoen.
Beide zijn even zwaar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
uhm...verkeerde vergelijking, babyfaced!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
euhm bedoelde wel iets anders.
Het sg van lood is ruwweg 11 en dat van goud 19,dus goud is gewichtiger dan lood,maar dat drukt zich ook uit in de prijs,maar was het andersom geweest,ook dan was goud ook veel duurde!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hangt af van het soortelijk gewicht. Zoek het eens op bij Google: soortelijk gewicht Lood en soortelijk gewicht Goud. Ik denk zelf dat Lood zwaarder is, dus dan is 1 kubieke centimeter, is toch een deciliter lood zwaarder.