Hoe leg je de maxwell-faraday vergelijking het best uit?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Misschien vind u op deze sites nog iets van uw gading
https://nl.wikipedia.org/wiki/Inductiewet_van_Faraday#Maxwell-Faradayvergelijking http://www.rwi-natuurkunde.nl/aanteken/VWO/85%20Magnetische%20velden%20-%20VWO.pdf
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
vind u = vindt u

Antwoorden (1)

De Maxwell-Faradayvergelijking is een van de vier Maxwell-vergelijkingen, die een fundamentele rol speelt in de theorie van het elektromagnetisme. Volgens de inductiewet van Faraday wekt een veranderend magnetisch veld een elektrisch veld op; dat wordt inductie genoemd. De Maxwell-Faraday vergelijking is een aanpassing en generalisatie van Faraday's wet. De vergelijking beschrijft hoe een in de tijd veranderend magnetisch veld een in de ruimte veranderend elektrisch veld creëert en vice versa. De vergelijking koppelt de kromme van het elektrische veld E aan de tijdvariatie van het magnetische veld B.