Hoe snel wordt een product 2 graden celcius, wanneer het eerst op 7 graden is gekoeld en daarna gekoeld wordt op 2 graden?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Reddie
7 jaar geleden
Dat hangt natuurlijk af van de materie.
Is het hout, wol, water, ijzer, asbest?
Heeft het een isolatielaag, etc.
Verder hangt het af van de grootte en van de vorm.
En verder waarmee je het koelt. Lucht, water, olie, vloeibare stikstof, etc.
Daar is dus niets zinnigs over te zeggen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
In theorie nooit. In de praktijk zal het verschil niet meer meetbaar zijn na verloop van tijd.

Antwoorden (1)

Om deze vraag te beantwoorden heb je meer variabelen nodig, zoals de samenstelling van het product, de manier van koelen en de hoeveelheid van het product

Een bak met 1l water dat je uit een koelkast haalt van 7 graden en verplaatst naar een koelkast van 2 graden zal een hele andere koelsnelheid hebben, dan het koelen van bijvoorbeeld een fles met zuurstof van 7 graden dat je in een waterbak van 2 graden legt.