Staan vaste stoffen in de concentratiebreuk van een homogeen evenwicht?

Aangezien er in het boek staat dat het niet zo is bij een heterogeen evenwicht.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.6K
Reddie
7 jaar geleden
Zoals in het boek al staat, nee, dus.
Vaste stoffen en gassen staan hier niet bij.

Antwoorden (1)

In een homogeen evenwicht zijn alle stoffen in dezelfde fase, dus als er één vast is, zijn ze allemaal vast. Voor zover ik weet zijn er sowieso geen evenwichtsreacties die alleen vaste stoffen betreft.