Hoe kun je een paraplu maken die wel wind maar geen regen doorlaat?

De zogenaamde stormparaplu is al een kleine verbetering. Maar die paraplu's kunnen toch nog veel wind vangen. Bestaan er inmiddels geen materialen die wel wind/lucht doorlaten maar geen regen?

erotisi
8 jaar geleden

Antwoorden (1)

Je kunt een paraplu maken met een waterafstotende stof, zoals polyester of nylon. De stof moet sterk genoeg zijn om tegen wind te bestand zijn, maar dun genoeg om water te laten doorlopen. Je kunt ook een paraplu maken met een gaasachtige stof, zoals katoen of linnen. Deze stof is sterk genoeg om tegen wind te bestand zijn, maar laat water door.
Bronnen:
5 maanden geleden
Abcde
5 maanden geleden
Lees de vraag nog eens. De paraplu moet wind doorlaten, maar regenwater niet.