1 deciliter is een-tiende liter.

10 dl (deciliter) is 10 keer eentiende is 1 liter.
Erna55
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Volgens mij een prima antwoord +
Amadea
8 jaar geleden
Precies hetzelfde als wat ik schrijf, alleen dan in cijfers in plaats van in getallen!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Plus.
zondag
8 jaar geleden
Het mag dan hetzelfde zijn Amadea maar Erna legt het duidelijker uit. Dus Erna + van mij.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@zondag
Ook van mij een plus om exact dezelfde reden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Amadea Nee

Erna55
1 deciliter is een-tiende liter. (1dl = 1/10 liter)
Jij:
10 deciliter is een tiende liter.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Plus + ook nog : http://www.encyclo.nl/begrip/Deca Deca : 1) Aanduiding van een tienvoud 2) Grieks telwoord 3) Tien in samenstelling 4) Tien (in samenstellingen) 5) Tien (in samenstelling) 6) Tien (in samenst.) 7) Tien(in samenstelling) 8) Tien 9) Tien in samenstellingen 10) Voorvoegsel van maten en gewichten 11) Voorvoegsel
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Amadea: als je dan zo overtuigd bent van jouw 'goede' antwoord, dan laat je hem toch staan. Waarom verwijder je hem dan?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@TegenXinnig : GV
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@TegenXinnig
@jodokus52 Er zijn nog een drietal reacties geplaatst onder het antwoord van Amadea met de uitleg dat haar antwoord ook fout was. @jodokus52 Maar wat deca met deze vraag te maken heeft snap ik niet. deca=10
deci=1/10
1 decaliter is 10 liter. Er was ook iemand die die fout maakte in de antwoorden (kijk op GVF - slechte vragen en antwoorden, daar staan ze allemaal nog).
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Rabelais: Vandaar ook mijn reactie omdat ik dit gedrag herken.
Overigens zeer sportief van MaartenVerrips dat hij toegaf dat hij zijn proefwerk verknald had. Dit zijn dan zeker dingen die ik meeneem
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dank je wel @Tomaat, foutje bedankt :-)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+ @jodokus52
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@TegenXinnig
Helemaal mee eens.
Dit in tegenstelling tot sommige andere gebruikers die stug blijven beweren dat het antwoord juist is en geen sjoege meer geven wanneer er teveel 'tegengas' komt en dan zelfs het antwoord verwijderen. Het lijkt er tevens op dat dergelijke gebruikers een reactie aanmelden voor verwijdering wanneer je hun handelswijze benoemt en dit vervolgens als belediging/persoonlijk opvatten. Af en toe heb ik het idee dat ik op eieren moet lopen, dus laat ik dan ook maar vermelden dat ik dit een helder en bruikbaar antwoord vind om ontopic te blijven. ;)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Rabelais Heel herkenbaar.
Vaak, steeds vaker, loop ik op eieren en dan vergeet ik ook nog bepaalde dingen. >geheugen< . @Tomaat Naar aanleiding van jouw post [de vergelijking] , begrijp ik nu dat het andere antwoord niet hetzelfde was , maar dit was dus òf een kwestie van verkeerd tellen òf een verschrijving/tikfout , zoals mij ook al eens eerder gevraagd is bij een antwoord dat niet begrepen of in ieder geval niet op waarde gewaardeerd werd. .
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@jodokus52 Ja, en dat kan ook prima gebeuren, maar als anderen daar dan op wijzen tot, vijf,zes maal aan toe, dan zou ik eens aan mijn antwoord gaan twijfelen. De verschrijvingsfout leidde in dit geval ook nog eens tot een echt antwoordprobleem. 1(0) deciliter is een-tiende liter.
Met die 0 erbij is het exact wat er gevraagd werd (en dan is het dus ook direct een fout antwoord in de eerste zin). De zin erna was goed maar ja dan heb je dus een complete tegenstrijdigheid. Maar ze beweert tot nu aan toe dat ze hetzelfde schreef en dat de minnen onterecht waren en dat ze het om die "onterechte" minnen verwijderd heeft. Tja, wat moet je dan? Ik heb er iig alles aan gedaan om mijn min te verdedigen.... Die is/was gewoon terecht.
 1 liter = 1 dm3  1 liter = 10 deciliter (dl)  1 deciliter = 10 centiliter (cl)  1 centiliter = 10 milliliter (ml)  1 dm3 = 1000 cm3  1 ml = 1 cm3 = 1cc