Wat wordt er in een labjournaal bedoeld met het 'principe'?

Ik doe een analisten opleiding op mbo-4. Ik moet voor 3 vakken iedere week een labjournaal maken van de praktijkles, maar ik begrijp er echt weinig van. Bij chemie (ander woord voor scheikunde) en algemene labvaardigheden moet ik o.a. een 'principe' invullen. Ik heb nauwelijks uitgelegd gekregen wat je daar moet invullen en loop dus ook best wel achter. Ik denk dat 5 labjournaals een best redelijke schatting is ervan en dat werkt niet in mijn voordeel. De docenten weten het ook en die bedenken niet iets van "misschien wil hij er nog extra uitleg over" o.i.d. Kan iemand mij dus uitleggen wat een 'principe' is? Alle uitleg is welkom.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
9K
Ritsuka
8 jaar geleden
heb je aangegeven dat je het niet snapt en dat je graag extra uitleg wilt?

Het beste antwoord

Het principe van een experiment is eigenlijk een korte samenvatting van het experiment wat je gaat doen. Ga je van een oplossing een kleuromslag meten, dan kun je in het principe uitleggen welke reacties plaatsvinden. Ook kun je in je principe uitleggen hoe het apparaat werkt wat je gaat gebruiken. Als je menselijk weefsels gaat bekijken kun je in het principe uitleggen hoe deze opgebouwd zijn.

Heb je hier iets aan?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In een labjournaal beschrijf je het Principe van een experiment.
De grondbeginselen en de grondoorzaak waarop de uitslag van het experiment is verkregen.
Een experiment kan bv gebaseerd zijn op Het Principe van het extraheren of tritreren

Je wilt een stof kwantitatief bepalen. Titreren (ook wel Volumetrie genoemd) is een analytische methode waarmee je dat kunt doen.
Het Principe van titreren is: aan een hoeveelheid oplossing van onbekende concentratie een hoeveelheid van bekende concentratie toevoegen.

Toegevoegd na 5 minuten:
Het principe van extraheren is: dat oplosbare componenten van onoplosbare of minder onoplosbare componenten gescheiden kunnen worden door ze op te lossen in een geschikt oplosmiddel.