Is de natuurlijke trilling van alles om ons heen (de aarde dus) 432 Hz?Zo ja kan iemand dit uitleggen of door middel van een wetenschappelijk artikel?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Elke object heeft een golflengte van h/p (planks constante gedeeld door zijn moment.) De frequentie is afhankelijk van de golflente en de snelheid volgens f = v/golflengte. substitutie geeft f=v//h/p (// is even een dikkere delingslijn om verwarring te voorkomen) wat hetzelfde is als f=vp/h impuls is m*v dus je kan het ook nog schrijven als f = mv^2/h. Wat echt een heel stuk kleiner is voor de aarde dan 423. zelfs als zou je bijna met de lichtsnelheid gaan.

Antwoorden (3)

Nee de natuurlijke trilling van de aarde is ongeveer een maal per uur, dus 1/3600 Hz .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb hiervoor geen wetenschappelijke argumenten gevonden. Ieder materiaal heeft een eigen resonantiefrequentie. Daarnaast trillen/bewegen alle moleculen in stoffen als de temperatuur boven het absolute nulpunt (-273 graden Celcius) is.

Deze trillingen zijn allemaal verschillend van frequentie en dat is maar goed ook, anders zou de kosmos uit elkaar resoneren door elkaar versterkende trillingen.

432 Hz is de oude frequentie van de noot A4 in de muziek. Deze nooit wordt nu meestal op 440 Hz gestemd. Een verschil dat nauwelijks hoorbaar is. Het schijnt dat geoefende oren wel kunnen horen als A4 op 432 Hz wordt gestemd en dat de muziek dan prettiger klinkt.

Dit is natuurlijk lastig te bewijzen, het is namelijk geen kwestie van alle muziek 8 Hz langzamer te maken, want de toonladders bevatten een logaritmische schaal.

De muziek daargelaten zijn de enige argumenten voor 432 Hz als 'kosmische frequentie' allerlei wazige, niet-wetenschappelijke verhalen over chakra's en andere exotische nonsense.

Zie de bron voor een redelijk objectief verhaal.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb even een account gemaakt was degen die de vraag stelde iig :) Het is een lastig onderwerp, omdat ik dus inderdaad op zoek ben naar een bron. Helemaal vanwege veel websites die gewoon klakkeloos dit citaat gebruiken: 432 Hz is de natuurlijke "stemtoonhoogte" in het universum. Maar zonder dit met een wetenschappelijke bron of artikel te ondersteunen. Als ik trouwens een gitaar terugstem met een stemapparaat naar 432 Hz hoor ik wel verschil.
Alleen klopt dat sowieso al niet zoals je al zei, omdat de toonladders een logaritmische schaal gebruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoezo logaritmische schaal van toonladders? Bij de reine stemming gaat het om rationele verhoudingen. De gelijkzwevende stemming verdeelt het oktaaf in 12 gelijke stappen. Maar als je je druk maakt over de standaard-A, moet je ook de reine stemming volgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
A5 is twee keer zo hoog als A4, A6 is 4 keer zo hoog als A4, dat noemen we een logaritmische schaal. Beide zijn 1 octaaf, dus er zitten precies evenveel tonen in. Toch is in het frequentiebereik de afstand groter.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nu vraag ik me toch af wie van de twee er gelijk heeft :P
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
We zijn het niet oneens. ruiter46 weet mogelijk niet dat logaritmische schaal een rationele verhoudingen hetzelfde is.
In de muziek zijn in de loop van de tijd allerlei waarden gehanteerd voor de standaard-A, die tegenwoordig op 440 Hz staat. Met mystiek -natuurlijke trilling van "alles", en soortgelijke onzin- heeft dat niets te maken.

Toegevoegd na 6 dagen:
Zie Wikipedia stemtoonhoogte
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zijn er misschien bronnen die laten zien dat de waarden in de afgelopen tijd voor de standaard A zijn veranderd? Ik zie nu twee meningen.
De één zegt dat 432 Hz de standaard was voordat alles op 440 Hz werd ingesteld. U zegt dat dit steeds verschilde.