De exacte structuur van lignine kun bestaat niet. Lignine heeft een variatie in zijn samenstelling, ide structuur bestaat uit en dendritsche netwerkpolymeer van phynylpropeen basis eenheden.

Toegevoegd na 12 minuten:
Een bron met een publicatie over de synthese

Toegevoegd na 17 minuten:
Een bron met een publicatie over de synthese van lignine,misschien overbodig want ik realiseer me ineens dat je waarschijnlijk een synthese met en niet van lignine wilt gaan doen.