Zuurstof dankt zijn naam aan de (onjuiste) opvatting van Lavoisier dat alle zuren dit element als essentieel bestanddeel zouden bevatten. Als voorbeeld van een uitzondering noem ik zoutzuur (HCl) dat geen zuurstof bevat.
Antoine Laurent Lavoisier (1743 - 1794) was een Frans scheikundige.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

stof bestaat uit deeltjes, moleculen, heet materie het zuur is een stof, zonder zuurstof kan er geen leven zijn, het is als voedsel voor de aarde en alles wat leeft, zuurstof is zuiver