Er zal niets gebeuren behalve dat de twee mixen.

Praktisch gezien zou ik wel zorgen dat je een goed geventileerde ruimte gebruikt zodat je niet achterover valt van de gassen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik denk dat het niet te mengen is, want azijn is veel zwaarder dan benzine en het is bovendien waterachtig. Ik verwacht dat ze elkaar afstoten en dat de benzine weer bovenop komt drijven.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wasbenzine is hydrofoob en zal dus niet mengen met schoonmaakazijn, omdat schoonmaakazijn maar voor 8-15% uit azijnzuur (ethaanzuur (CH3COOH)) bestaat, en azijnzuur goed oplost in water, zal de rest van je fles uit een groot deel water bestaan.

Wat je dus zult zien is dat de ene vloeistof op de ander zal drijven.

Ik raad af om te ''spelen'' met huishoudelijke middelen, vanwege de dampen (vluchtige stoffen) en de giftigheid daarvan.