hoe maak je goede auto spoilers?

het antwoord moet voor 27 oktober 2014 binnen zijn!

Toegevoegd na 3 dagen:
het is voor een modelauto en ik wil juist weten wanneer het beter werkt, als het langwerpig is of als het heel kort is

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vreemde toevoeging.

Antwoorden (3)

Voor een (ECHT) goede autospoiler moet je de airo-dynamica van de auto weten.
Een spoiler goed monteren en afstellen gaat het best in een windtunnel.
jc54
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ok, maar ik heb geen windtunnel ter beschikking...
en als je de aerodynamica wil weten dan moet je naar deze site gaan: http://www.racecar-engineering.com/cars/the-hague/
Je kunt alleen goedgekeurde spoilers bevestigen; je mag dus geen zelfgemaakte spoiler monteren die b.v. een fietser verwondt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een spoiler heeft pas nut als je harden dan 50 km per uur gaat.

De functie van een spoiler is dat er door de luchtstroming meer downforce komt waardoor er meer massa op de achterste banden komt te staan, en waardoor een achterwiel aangedreven auto meer grip krijgt en dus harder kan rijden.

Als u de openbare weg opgaat mag de spoiler geen scherpe of uitstekende onderdelen hebben waardoor een mede verkeersgebruiker bijv. een fietser kan worden verwond.

in de afbeelding zijn de zwarte strepen de luchtstroming.