is het mogelijk om cola volledig te destilleren?

Is het mogelijk om cola, helemaal te scheiden, elke stof. of werkt dit niet voor alle drankjes?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (3)

Destilleren is niet mogelijk omdat er geen alcohol in zit. Bij destilleren is het de bedoeling dat de alcohol of andere vluchtige vloeistof verdampt waarna dit ontstane gasvormige product, wordt afgekoeld zodat er weer vloeistof ontstaat.Het is inderdaad moeilijk te zien. Volgens mij is het een whiteboard marker in de kleur wit. Dat zie je dat witte gedeeldte. Bij cola zal dit water zijn. Wat Er dan overblijft in de ketel is de siroop. Dit is dan ingekookt. Stel nu dat je gist toevoegt aan cola, dan zal er alcohol onststaan en dat kan dan destilleren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Of cola helemaal te scheiden is, is een lastige vraag als je niet exact weet wat in cola zit. Veel stoffen zijn wel te scheiden.

Voor een voorbeeld (caffeïne uit cola), zie hier: http://www.seattlecentral.edu/faculty/ptran/bastyr/Summer%2006/organic/Organic%20Exp/Make-up.pdf.

Je moet je voorstellen dat er ontzettend veel scheidingsmethoden zijn die je kunt uitproberen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In cola zit oa. water (is te destilleren), fosforzuur (laat zich vrijwel niet destilleren), suiker, wat eerder verbrand dan destilleert en smaakstoffen, etherische olien en zouten.
Je kunt cola het beste zien als een oplossing van stoffen waaruit water te destilleren is en de rest moeilijk of niet.