Het gaat heel langzaam, maar een magneet maakt de dingen die je ermee aantrekt ook magnetisch... daarmee verleis hij een stukje van zijn eigen magnetische krachten.
(zie magnetische schroevendraaiers of messen die aan een magneetstrip hebben gehangen)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

[quote] Onder bijzondere omstandigheden kan een permanente magneet zijn magnetische eigenschap wel snel verliezen, onder andere door sterke verhitting, stoten en demagnetisering met behulp van andere magneten. Onder normale omstandigheden vindt het verlies van magnetisme echter zeer langzaam plaats. [quote]
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja , die verliest zijn kracht... Niets, maar dan ook niets in het universum is permanent, ook zogenaamde permanente magneten niet...

Het magnetische verval duurt wel erg lang...