Er kunnen wel hersencellen bijkomen, bijvoorbeeld na een laesie, maar dat zijn dan stamcellen die vanuit een andere plek naar de beschadigde plek moeten reizen, om vervolgens daar tot neuronen om te vormen. Vervolgens moeten die weer de juiste verbindingen zien te maken om tot functieherstel te komen, en het is maar de vraag in hoeverre dit lukt. Er zijn wel signaalstoffen die de stamcellen die goeie richting in leiden, maar of bekend is welke stoffen dat zijn weet ik niet eens.
In ieder geval kun je verloren zenuwcellen niet weer zo simpel regenereren als je ze beschadigen kan (tot voor kort dacht men zelfs dat hersencellen uberhaupt niet bijkomen). Dus het effect van alcohol omkeren met een ander stofje is een te simpele gedachte.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je reactie!