hoe kan ik het beste testen of iets verzilverd is of puur zilver?

ik weet dat de juwielier het kan testen met een soort steen waar hij dan wat zilver afschraapt en dan een bepaalde vloeistof erover doet maar dat vind ik zelf niet zo'n goed idee want hij beschadigd dan het zilver en misschien ook we; de decoratie

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Als het echt zilver is staat er een keurmerk (ijkmerk) in en dat is afhankelijk van het land.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
kan het zijn dat sommige zilveren dingen geen ijkmerk bevatten?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zéééér onwaarschijnlijk.

Andere antwoorden (1)

Je kan doen zoals Archimedes deed met de kroon van de koning wel een beetje duur (voor meer info kijk op Wikipedia wet van archimedes