Maakt geen verschil. Tosti is vaak nog beter als je kijkt naar calorieën. Je snijd dan meestal de randjes van het brood eraf.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als ik halve tosti wil, vraag ik er wel om. De randjes eraf snijden?
Tosti, omdat een deel van het vet uit de kaas achter blijft in het tosti apparaat. Daar ontkom je niet aan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik zou zeggen boterham met kaas, omdat je bij een tosti meer boter gebruikt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deze idioot geeft als antwoord dat het niet uitmaakt, maar vermeld erbij het mogelijk geen goed antwoord is, maar een mening.

Voor het geval dat je je aan dit mogelijk verkeerde antwoord ergert dan spijt dat me voor je.

Evengoed wens ik je veel plezier met deze site.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ben het met je eens, maar dat is ook weer mijn mening, het lijkt mij echter sterk dat er fysiek iets veranderd aan een broodje als je het in een apparaat gooit dat het enige tijd verhit.
Als je tosti hetzelfde belegd en besmeerd is als de boterham,en niet te donker geroosterd is, maakt het geen verschil.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hangt er vanaf hoe je de tosti maakt. In een elektrische tostimachine wordt 'ie geroosterd. Dan krijg je geen extra vet in je tosti.

Ik hou zelf van een tosti gebakken in roomboter (tja, daar heb je het al)... erg lekker, maar er zit natuurlijk wel wat extra vet bij. Maar of dat bij nader inzien ongezonder is... je hebt ook vet nodig om je lichaam in goede conditie te houden (maar je kan dit ook overdrijven).

Als de tosti wordt geroosterd, dan denk ik dat ze even (on)gezond zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er verandert chemisch weinig bij het maken van een Tosti. Er zal iets water en wellicht wat vet minder in zitten.
Als je 'm verkoolt is een Tosti zeker ongezonder.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik vraag me eigenlijk af waarom deze vraag bij natuur- en scheikunde is geplaatst...

Het is allemaal niet gezond, er zit kaas in en dat is vet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
t'zal al met al weinig uitmaken, ok er blijft wat vet achter in het tostie ijzer, maar dat mag geen naam hebben! verder is er natuurlijk vrijwel geen verschil. tís wel lekkerder!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Gezond.... dat hangt er vanaf of je het vet nodig hebt of dat je op gewicht bent
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bij verhitting treedt. afhankelijk van de bereikte temperatuur, afbraak op van hittegevoelige stoffen.
Ter vergelijking: rauwe andijvie bevat bijvoorbeeld meer voedingsstoffen zoals vitaminen dan gekookte.
Dus brood niet roosteren als je optimaal va de voedingsstoffen wilt profiteren.