Hoe groot moet een slaapkamer zonder luchtventilatie zijn?

Ik heb een kleine slaapkamer (ongeveer 6m2) waarvan ik het ventilatierooster aan de straatkant wil bedekken (echt te veel lawaai).

Is deze ruimte (ongeveer 15m3) groot genoeg om voldoende zuurstof te bieden voor 8 uur slaap-ademhaling?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je wilt het rooster in de slaapkamer van 6m2 bedekken, en dan wordt de ruimte ineens groter?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry, verkeers gelezen!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verkeerd*
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja zo krijg je laat van schimmels, allergieen, luchtweg irritaties... Ik zou oordopjes nemen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Fluisterkast: Je kunt ook ventileren met geluiddemping.

Antwoorden (2)

Zou geen probleem moeten zijn mits je op een andere manier kan ventileren door de deur bijvoorbeeld.

Denk er wel aan dat je de kachel niet al te hoog zet in verband met koolstofmono-oxide vergiftiging.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De hoeveelheid zuurstof is waarschijnlijk genoeg,
,aar het CO2 gehalte zal mogelijk problemen geven.
Een schatting als volgt:
Je ademt ca 1 liter per ademhaling
Ca 20 ademhalingen per minuut
Dus 20 liter per minuut
Uitgeademde lucht bevat ca 5% CO2
Dat is 1 liter CO2 per minuut
Ofwel 60 liter per uur
Ofwel 500 liter per nacht = 0,5 m3
Dit in 15 m3 levert een concentratie van ca 3% CO2
Volgens mij begint dat knap benauwd te worden
(Alles geschat natuurlijk)
Reddie