Nooit.
Leer zal bij een temperatuur boven de 200 graden of zo gaan verschroeien/verkolen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
- Inderdaad, totale nonsense. Alle vaste stoffen kunnen gewoon smelten. Als je zorgt dat je het verhit zonder dat er zuurstof bijkomt zal het niet gaan verbranden.
Leer is geconserveerde dierenhuid. Het bestaat, naast water en vet, voor 96% uit collageen, de belangrijkste huidproteïne. Collageen is niet in water oplosbaar. Het smelt echter bij 60°. Door het looien wordt het smeltpunt verhoogt. Chroomgelooid leer weerstaat temperaturen tot 100°. Plantaardig gelooid leer daarintegen slechts tot iets over de 60°.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Collageen is wel degelijk oplosbaar in water!! Dat heb je waarschijnlijk ook vaak gedaan, namelijk elke keer als je een stuk vlees in een pan met heet water lang genoeg laat sudderen. Collageen wordt gehydrateerd, en er vormt zich gelatine, die 'body' geeft aan je jus. Je vlees wordt tevens mals. Verder is je antwoord helemaal correct.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb deze tekst stiekem van internet geplukt hihi, dus foutjes zijn van internet :P
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oei!
Stout, stout...!! Tekst uit Internet kopiëren en plakken mag wel, maar dan moet je wel de bron vermelden. Dat is lastiger met de iPhone, dat geef ik toe...