Krijg je een subsidie voor het laten verwijderen van asbest?

Onze houten schuur heeft een golfplatendak met asbest erin. Toen wij er kwamen wonen stond de schuur er al. Nu willen we de schuur al een tijdje afbreken (het ding is oud, lelijk en gammel) maar we zitten met dat dak. Om asbest te laten verwijderen moet je een speciaal bedrijf inhuren en alle bewoners in de buurt moeten weg, dat gaat behoorlijk in de kosten lopen, vandaar mijn vraag.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Neen voor het verwijderen van asbest wordt geen subsidie vertrekt/

Als je de platen kunt verwijderen zonder dat ze breken of vezels afgeven mag je zelf de platen van de schuur verwijderen, wel direct goed verpakken en aanmelden bij de gemeente om deze via de milieustraat te laten verwijderen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zolang de platen niet verzaagd worden is het asbestrisico bij dit soort golfplaten zeer beperkt. Probeer weinig stof te veroorzaken en pak ze zorgvuldig in. Eventueel een stofmaskertje dragen.
Nee, particulieren kunnen geen subsidies aanvragen voor het verwijderen van asbest. (Er worden in 2012 o.a. subsidie gegeven voor landbouw-opslagplaatsen).

Overigens mag u onder bepaalde omstandigheden zelf asbesthoudend materiaal verwijderen. Zie voor de regels in bron 2.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, en als je nog een firma zoekt om het weg te laten halen moet je eens met firma Vis contact opnemen.