Hoe kan het dat bij het maken van een echo de geluidsgolven zelf niet te horen zijn (voor de foetus) maar de pulsen wel?

Als een vrouw zwanger is kan er een echo worden gemaakt. Hierbij wordt gebruik gemaakt van 1 tot 10 Mhz. Deze geluiden kunnen wij niet horen.
Nu wordt er om de 110 microseconde een puls verstuurd met dus het genoemde frequentie. Nu blijkt het zo te zijn dat die foetus dat kan horen met een decibel van 100. Dat is behoorlijk.

Maar hoe kan nu wel de puls te horen zijn maar niet de geluidsgolven zelf terwijl die pulsen gemaakt worden met onhoorbare geluiden. De frequentie van de puls zelf is wel binnen het hoorbare gebied (3Khz).

erotisi
7 jaar geleden

Antwoorden (1)

Omdat de geluidsgolven die gebruikt worden bij een echo te hoog zijn voor het menselijk oor, kunnen deze niet gehoord worden door de foetus. De pulsen die gebruikt worden, zijn echter lager en kunnen wel gehoord worden door de foetus.
Bronnen:
4 maanden geleden