Ja dat kan.

Als de bliksem ver genoeg is kan er een aardige tijd tussen wanneer de flits en de bijbehorende donder je bereikt. en kan er dus makkelijk een nieuwe flits zijn geweest.

Toegevoegd na 3 minuten:
De afstand tot het onweer kan je trouwens zelf aardig inschatten,

Over één kilometer doet het geluid (de donder) ongeveer 3 seconden, en de flits slechts een fractie van een seconde.
Dus als er bijvoorbeeld 6 tellen tussen de flits en de donder zit, dan is het onweer 2 kilometer ver weg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

ja dat is mogelijk want dan is de eerste geluid al geweest maar die is dan heel ver weg dus dan hoorde je dat niet
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heel goed mogelijk, zelfs bij een bliksemstorm.
Een tijd terug was er een storm die hier niet veel voorkomt, er waren tig bliksem schichten maar een paar donderslagen. Heel eng maar het was heel mooi om te zien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tuurlijk, bliksemflitsen kunnen elkaar best wel snel opvolgen. En het licht gaat nu eenmaal sneller dan het geluid, dus de flits van de tweede donderslag kan dan het geluid van de eerste inhalen vóór dat jou heeft bereikt.