Wat is het gemiddelde energieverbruik van een huis?

In Nederland...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een huis verbruikt geen energie, bij mijn weten zijn het de bewoners ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een auto verbruikt toch ook, de bestuurder niet. De bestuurder is de oorzaak van het verbruik.
In dit geval zijn de bewoners de oorzaak van het verbruik van het huis. Met ´huis´ bedoel ik alle aspecten die zich in het huis bevinden en energie verbruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zou je denken... :) Maar een leegstaand huis gebruikt ook nog behoorlijk wat energie.

Het beste antwoord

Voor een gezin met 2 kinderen 4600 kwH electriciteit, en 1720m3 gas per jaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

hier wat info: Info over het gemiddelde elektriciteits- en aardgasverbruik.

Het elektriciteitsverbruik van een alleenstaande bedraagt gemiddeld 600 kWh. Het verbruik van een klein gezin zit rond 1.200 kWh en een doorsnee gezin verbruikt 3.500 kWh. Iets grotere verbruikers zonder elektrische verwarming verbruiken 7.500 kWh. Als er echter met elektriciteit wordt verwarmd kan het verbruik veel hoger oplopen.

hoop dat je er wat mee kan en kijk ook even op de onderstaande link ,daar staan nog een aantal schema's.

www.vreg.be/info-over-het-gemiddelde-elektriciteits-en-aardgasverbruik