Wat nanotechnologie is, kun je in bijgaande link lezen. Voor schoonmaakproducten is het vooral marketing prietpraat om het product een high tech image te geven.
11 jaar geleden
De enige bewuste nanotechnologie die ik (als leek!) toegepast heb zien worden is die van de wonderdoekjes. De vezels zijn zo klein dat de stofdeeltjes optimaal worden opgenomen. Werkt echt. (Ik heb er geen aandelen in)

Voor de rest is het al duizenden jaren nanotechnologie, wat het reinigend vermogen van zeep (en van een optisch bleekmiddel zoals ozon uit gras) is al technologie op nano-gebied. Alleen wisten mensen dat toen nog niet ;-)

Dus inderdaad vrijwel altijd een marketingterm maar strikt genomen klopt het dus.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik besef dat ik de vraag nog niet goed heb beantwoord. Nano-technologie is technologie op microscopisch (of nog kleiner) gebied.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt!! Leuke en Interesante uitleg!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je wel, en graag gedaan!