Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat is de beste manier om een spaghettibrug te maken

Ik moet op school een brug van spaghetti maken. Hoe kan ik die het beste bouwen

Ik mag maar 50 ongekookte spaghetti stokjes gebuiken en een lijmpistool met twee lijmstaafjes

alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Als je net begint met je opleiding dan kan je deze opdracht op verschillende manieren aanpakken:
1) op gevoel wat staafjes aan elkaar plakken
2) de boeken in duiken en zo snel mogelijk leren hoe je een constructie moet ontwerpen en doorrekenen
3) een bestaand ontwerp kopiëren.
Dat laatste is het handigst als je weinig tijd hebt en gelukkig staat Nederland vol met bruggen.
Als je die bekijkt zul je zien dat de drukstaven kort en 'dik' zijn en de trekstaven lang. Maak dus eerst even een normaalkrachten-, dwarskrachten- en momentlijnen. Dan weet je waar je het meeste materiaal moet stoppen.
Let ook even op hoe de krachten de constructie ingeleid worden.
Zie ook:

https://www.google.nl/webhp?hl=nl#hl=nl&gs_nf=1&cp=13&gs_id=1k&xhr=t&q=spaghettibrug&pf=p&sclient=psy-ab&oq=spaghetti+bru&aq=0s&aqi=g-s1g1g-s1g1&aql=&gs_l=&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_cp.r_qf.,cf.osb&fp=e81d39344d1119b8

Succes..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding