Daar is niet eenvoudig antwoord op te geven. Het hangt er vanaf wat voor sterkte je wilt weten.
Je hebt treksterkte, de kracht waarbij je het kapot trekt. Kniksterkte, waarbij het knikt. Buigsterkte, etc.
IJzer en Aluminium hebben vergelijkbare treksterkte, maar Aluminium heeft een kleinere kniksterkte.
Als je ook legeringen bedoelt. Gietijzer heeft een hoge kniksterkte, maar bij te hoge belasting buigt het niet maar knapt.
Zo hebben alle metalen en legeringen hun specifieke eigenschappen en toepassingen. Daar kun je niet eentje van aanwijzen die overal het beste op scoort en overal voor gebruikt kan worden.
Reddie
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Prima antwoord, ter compensatie van de minnen krijg je een plus.