Hoe moet ik deze formule ombouwen?

Ik heb de formule:
W=1/2mv^2 (W is een half keer m keer v in het kwadraat)
Nu moet ik te weten komen wat v^2 is.

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

de formule is volgens mij W = 1/2 M.V.V
of in gewone taal
massa M maal(x) de {snelheid V in het kwadraat (v^2)} gedeeld door 2
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

(0.5m)/W = v^2
wortel((0.5m)/W) = v
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt niet ik. Origineel:
W = 0.5 * m * v^2
Beide kanten delen door (0.5 * m) levert op:" W / (0.5 * m) = v^2. v = wortel (W/(0.5m)) Jij hebt W/0.5m verkeerd om staan
V^=W:1/2M
V= wortel uit W:1/2M
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
alleen maar het kwadraat exponent vergeten. typfoutje dus. Verder klopt het gewoon dus +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Afgezien van de vergeten 2 is dit gewoon het goede antwoord. Vanwaar die minnen?
Vermenigvuldig beide kanten met twee en deel beide kanten door m, dan heb je v^2 over aan één kant van de vergelijking.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
v^2 = w/(0,5•m)
w en m is als het goed is gegeven. je doet dan 0,5 keer m en dan w gedeeld door dat antwoord.

(als je dan nog v wilt weten kun je nog de wortel nemen van het antwoord uit "w/(0,5m)")