Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (4)

In Nederland?
Rond een uur of 17:15, in het oosten iets eerder en in het westen iets later
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de zon gaat ong tussen 16u45 en 17u onder dus de schering zal een tijdje daarvoor ingaan

Toegevoegd na 1 minuut:
schering=schemering
(Lees meer...)
fremar
13 jaar geleden
Hangt van twee dingen af: zonsopkomst en - ondergang en van het weer. Maar een indicatie is natuurlijk wel vooral zonsopkomst en - ondergang. Zie bijgaande link voor een tabel.

Toegevoegd na 7 uur:
En deze is ook wel erg leuk: http://hemel.waarnemen.com/applets/oponder.cgi
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In het begin van november rond 17.30 uur, half november al voor 17.00 uur en eind november rond 16.40 uur, denk ik. De avondwende is rond half december en de ochtendwende rond nieuwjaarsdag. Op de avondwende treedt de schemering in rond 16.30 uur. Dit in noordoost Nederland. In west- en zuid-Nederland schemert het wat later.

Toegevoegd na 6 minuten:
Het kan ook zijn, dat half november de schemering wat na 17.00 uur begint, dat in begin november het wat voor 17.30 uur gaat schemeren en eind november zo rond 16.45 uur.

Toegevoegd na 12 minuten:
Ik ga ervan uit, dat de schemering na de zonsondergang begint, dus als de straatlantaarns gaan branden. Op Sint-Maarten gaan de andere lichtjes zo rond 17.00 uur branden.

Toegevoegd na 12 minuten:
Ik ga ervan uit, dat de schemering na de zonsondergang begint, dus als de straatlantaarns gaan branden. Op Sint-Maarten gaan de andere lichtjes zo rond 17.00 uur branden.
(Lees meer...)
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding